BMW 3ER REIHE: Motor schokt met optrekken in lage toeren(tot 2000RPM)

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: N43B20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 105

Sinds kort hapert mijn BMW 318 tijdens het optrekken in lage toeren. ( met name in versnelling 2 en 3 bij het verlaten rotonde oid).
laatst schokte hij zo hevig dat de motor emissie storing gaf (na stoppen en starten motor was de storing eruit).
Storing uit laten lezen, bleek een ontstekingsprobleem van cil nr 2 te zijn, vervolgens bobine van cil 2 laten vervangen.

Hierna leek het problem weg, helaas is het probleem volledig teruggekeerd.
Laatst heeft de garage systeem wederom uitgelezen, waar een storing in het brandstof systeem de oorzaak zou kunnen zijn.
Hierop heft de garage regenerator in de tank gedaan om het brandstof systeem te reinigen, dit heeft helaas niet geholpen.

Wat zou het problem kunnen zijn?

Lars_86

Geplaatst door Lars_86 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Het klinkt alsof het mengsel niet correct is. Dat los je niet even op met een goedje in de tank.
In ieder geval een andere garage gaan zoeken.

Goos1 (0), 7 jaar geleden

Ik heb hetzelfde gehad met mijn e61, na vervangen bougies, probleem geheel opgelost. Bougies waren te ver weggesleten, vorige eigenaar had bougies waarschijnlijk niet vervangen, maar dit wel gemeld op onderhoud systeem

Peter635csi (0), 7 jaar geleden

N43B20A is efficient dynamics motor toch? Bekend probleem.

Die heeft volgens mij directe injectie en vervuilen nogal op de luchtinlaat bij de kleppen met een vervelend lopende motor tot gevolg. Ontstekingsprobleem in de computer hoeft dus geen kapotte boubine te zijn maar kan ook komen door dichtgeslipte luchtkanalen.

Keer luchtinlaat reiniger gebruiken nb:geen toevoeging aan de tank dat heeft geen zin ivm directe injectie. Dus reiniger met draaiende motor inspuiten na de luchtmassameter.

Succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.