Cadillac Seville: Auto start niet, wel met startkabels.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.6 v8

Dus als leek ben ik de accu gaan vervangen maar dat mag niet baten. (als motor loopt 14v en met uitgezette motor 11.4v) Als je de sleutel omdraait hoor je alleen een klik in de zekeringbak onder de achterbank, zelfs niet dat de startmotor ook maar iets doet of wil doen. Het lijkt wel of de startonderbreker zijn werk doet maar aangezien ik hem wel kan starten met kabels kan dit volgens mij het probleem niet zijn.
Ik heb hem gisteren opgestart en er 150 (leuke) km mee gereden maar dat had ook geen invloed op het gebeuren.

Iemand enig idee?

sts 98

Geplaatst door sts 98 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Seville? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

en wat voor accu staat er nu in? Juist amperage?? Juiste polen?
Overstarten, waar zet je dan de massaklem op de auto? En 11,4 volt, is gewoon te weinig , moet minimaal 12,2 volt zijn om te kunnen starten.

Gr

Peco Power

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Vandaag lukte het per ongeluk om de auto te starten, de buurman wilde het even proberen en na wat aanklooien met de knopjes op de afstandbediening met de sleutel in het contact sloeg de auto aan. Het ligt dus niet aan de accu of startmotor.
Wederom dacht ik aan de startonderbreker maar dat verklaart niet waarom je met kabels wel kan starten.

De accu zit onder de achterbank en onder de motorkap zit een plus en een min aansluiting om over te starten en een daarvan zit op het chassis vast. Ik hoop dat je dat bedoeld met massa.

Maar als de accu 11.4v levert en dat is te weinig zou je toch zeggen dat je de startmotor moet horen werken, ook al krijgt hij hem niet rond...maar eigenlijk is het altijd alleen het klikken van de relais die je hoort en de diepe zucht van mij :(

Mausx (0), 12 jaar geleden

Meet je die 11,4 voor of achter direkt op de accu?

Mischien slechte of vuile verbindingen en daardoor stroomverlies. of onvoldoende massa. even proberen met een startkabel extra massa te maken.

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

dit zit puur in een te lage spanning..... vandaar die klik en met wat geluk een ronddraaiende startmotor... ik denk zelfs bijna zeker te weten... verkeerde accu met niet de platte amerikaanse accupolen..........


gr

Ppeco Power

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Jongens, bedankt voor het meedenken maar jullie vergeten even dat we niet met een auto monteur praten.
Hoe moet ik extra massa maken?

De nieuwe accu is Amerikaans met polen aan de zijkant die ik over heb gezet van de oude accu en op het moment dat ik dit schrijf bedenk ik mij dat de polen idd niet erg schoon waren, daar ga ik nu iets aan doen...

Resultaat vertel ik zo...

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Okay, dus wel de goede acco, denk er om, accu polen goed schoon en aandraaien met sleuteltje 8, dan wat vaseline er overheen. en meet eens de spanning over de polen, niet voorin bij de overstart punten......

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Dus, of de accupolen zijn wel heel erg smerig, of hij doet het weer en nu is Jurriën ons vergeten........
Tot zo................

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Nieuwe polen erop en tada.... niks.
Zelfs overstarten werkt niet meer. Het is geen probleem in de voltage of massa (alles gemeten en doorverbonden) dat kunnen we dus uitsluiten.
Zit nu zelf aan het startrelais op de startmotor te denken maar dan kan ik niet bij, moet volgens mij de halve (bijzonder mooie) motor afbreken om er bij te komen.

Maar ik was jullie niet vergeten maar gewoon druk bezig. Eigenlijk moet de auto maandag rijden maar ja...

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Nieuwe polen , aan de kabels? dus je hebt geen accu waar je de platte polen indraait?

hmmm, dat is al een iets minder leuke situatie, maar goed. je hebt gemeten en jehebt ruim 12 v op de accu, (op diverse plekken)

Het is neem ik aan een STS, dan zit de startmotor centraal onder je inlaat spruitstuk, ook niet zo maar ff te testen, en ook niet zo ff der af.......als je overstart en je zet 1 kabel op de plus en de massa gewoon ergens op het blok voor massa, gebeurt er dan wel iets?...

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Idd, het zijn losse polen die ik aan de zijkant van de accu kan schroeven samen met de kabels. Ik heb op verschillende plaatsen gemeten is overal is het 12v
Het overstarten is rechtstreeks op de accu geprobeerd en onder de kap (met de plus op de pool en de min op het chassis) en zelfs met de polen los op alleen een accu van een andere auto. nihil resultaat. Startmotor doet niks, zelfs geen zielige poging om rond te draaien.

Zou het probleem ook in het contactslot kunnen zitten?

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

kun je toch meten ,als je een multimetertje op je startrelais zet en je draait je sleutel om moet daar 12 volt op komen,geef anders eens een klap met stuk ijzer op de startmotor.

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Klap op de startmotor zou leuk zijn als je er bij kon komen, ik zie hem niet eens zitten. niet van onderen en niet van boven.
En met het contactslot bedoelde ik de startonderbreker of immobilizer.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

daarom, om dit uit te sluiten dat stekkertje op je startrelai moet 12 volt op komen met sleutel omdraaien.

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Dit is niet het probleem, helaas.

Ach, de auto is ook mooi als hij stilstaat :(

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

dus jij krijgt 12 volt op dat stekkertje????

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Een vader van een vriend is/was auto monteur en daar ben ik vandaag geweest (dat was ook meteen de laatste keer dat hij heeft gereden, staat nu nog daar) en die heeft alles doorgemeten en komt tot de conclusie dat het probleem het relais op de startmotor moet zijn.

Mijn inbreng van vandaag is geweest om appelig te kijken en af en toe de sleutel om te draaien. Wat ik bedoel te zeggen is dat er vandaag van alles is gebeurt aan de auto en heb eigenlijk geen idee wat allemaal. Hij is met de multimeter aan de slag geweest en mag hopen dat hij dat ook heeft geprobeerd.

Maar je bedoeld toch niet het relai in de zekeringkast? maar op de startmotor..

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Update van de voiture.

Wederom tot de conclusie gekomen dat het in de startmotor zit, relais of koolstofborstels. heb hem vandaag op de krik gehad en van onderen gekeken maar daar zie ik de startmotor ook niet zitten om er een flinke tik op te geven. Op de plaats waar hij nu staat kan ik hem niet uit elkaar schroeven en kan hem ook niet verplaatsen omdat de handrem erop staat.

Iemand een idee hoe je de handrem losmaakt als de motor niet loopt? kan hem wel in de D zetten maar dan blijft hij erop zitten.

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Startmotor zit midden onder het inlaatspruitstuk.

handrem..... werkte op vacuum, vanaf 1998 of 1999 electrisch op electrisch (release), maar goed, steek je hoofd ff onder het dashbord, daar zit bij de handrem(voetpedaal) een gele handle met daarop manual release. trek daar aan (denk om je hoofd, ivm terugkomend pedaal) en los.

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Thanks, handrem is gelukt. Ik heb dit weekend gruwelijk veel geleerd. begin het bijna leuk te vinden :-)
Morgen weer een nieuwe dag en dan gaan we gewoon verder met de startmotor....

iig iedereen bedankt voor voor de feedback, heeft een hoop geholpen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Check je e-mail, daar vindt je een link voor een manual, als je het toch leuk begint te vinden.......

gr

Peco Power

sts 98 (0), 12 jaar geleden

@ Peco Power, Torrent is 4gb groot, bijna net zo groot als de motor in de auto :) zal even duren... desalniettemin bedankt.

Update auto:
Auto gesleept naar een bedrijf die gespecialiseerd is in startmotoren en ook aan auto's sleutelt maar wilde hier niet aan beginnen, het zou te lang duren voor zijn personeel (lees te duur) om de startmotor uit te bouwen. Hij had 'een vriend' die er waarschijnlijk wel aan wilde beginnen voor minder. Hij heeft met een tik op de juiste plaats wel weer de cadi tot leven kunnen wekken. Ik heb dus net de Cadillac in een duistere straat in Eindhoven geparkeerd en de sleutels in een brievenbus gegooid.... Morgen even bellen om te vertellen dat er 5 meter niet startend metaal bij zijn poort geparkeerd staat wachtend op een revisie.

Een troost, ik heb minder briljante dingen gedaan in mijn leven :)

sts 98 (0), 12 jaar geleden

Topic mag dicht, was dus toch gewoon de startmotor.

Iedereen bedankt voor het meedenken en ik verwacht links of rechts nog wel een keer een probleem dus tot binnenkort :)

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Dus hij is weer klaar? nou veel plezier met deze fijn rijdende auto's, trap hem niet echt op z'n staart, want daar kunnnen amerikanen niet goed tegen en als er wat is, meldt je maar, proberebn we je weer te helpen

gr

Peco power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Seville of stel zelf een nieuwe vraag.