Chevrolet US Blazer: Kachel probleem

Transmissie: Automaat

Afgelopen zomer kochten we een blazer S10 automaat uit 2002. Sindsdien veel gedoe gehad en kosten. De auto bleek koelvloeistof te lekken , binnen onder de mat was het vochtig. Bij het schutboard en bij de kachelradiateur bleken uiteindelijk de slangen gescheurd op de kopse kant. Ook zat de kachelradiateur niet goed vast. Dit is verholpen, maar nu is de auto nog steeds niet heel erg warm en heb ik het idee koelvloeistof geur te ruiken via de ventilatie. Ik wilde graag de kachelradiateur laten vervangen, maar dat is niet gelukt.Wat vreemd is dat de bovenste slang naar de kachel koud blijft en juist de afvoerende slang erg heet....alsof ze verkeerd aangesloten zijn, maar dat kan niet. Er is het volgende vervangen. Voor onze koop de radiateur en waterpomp. Nadien lamdasonde, thermostaat, accu, bougies, koelvloeistof, nieuwe banden, remmen, fuseekogel en trekhaak plus frame. Hij is meerdere keren afgeperst en en heeft co meting gehad om uit te sluiten dat koppakking lek was. Bij afpersen zijn de lekkages niet gevonden. Weet iemand waar het probleem nu zit? Ondanks dat we als we rijden ook heerlijk rijden, hebben we het gevoel iemand anders ellende gekocht te hebben. We zijn het vertrouwen in de zaak waar we de auto kochten kwijt geraakt.

Vlinder1966

Geplaatst door Vlinder1966 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Blazer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1395) PRO, 7 jaar geleden

Het bestaat niet dat de afvoerende slang naar je kachelradiateur gloeiend heet is en de aanvoerende koud , tenzij er geen circulatie is , door een verstopte kachelradiateur , defect kachelkraan (indien aanwezig) , waarom kunnen de aansluitingen niet verkeerd zitten ?
Waarom is het vervangen van de kachelradiateur niet gelukt ? lijkt toch lek te zijn , gezien de lucht die je ruikt ?
Dit soort auto s rijden is zondermeer niet goedkoop.

Vlinder1966 (0), 7 jaar geleden

De helft van ons dashboard ligt er nog af om te kunnen blijven controleren of er nog lekkages zijn.
Een bevriende monteur had aangeboden de kachelradiateur te vervangen, maar hij kreeg hem er niet tussen uit. Omdat hij ook niet goed vast bleek te zitten heeft hij dat toen gedaan. Anderhalve week leek het netjes en toen lekte het weer, of nog...De slangen van de aansluitingen zouden van dikte verschillen, ik vroeg gisteren de monteur of het niet verdraaid kon zitten. Onmogelijk zei hij, maar had geen oplossing....
Waar kunnen we de kachelkraan vinden?
Ik heb al een radiateur in huis , misschien dan kachelkraan zien te vinden. Checken en dan evt iemand zien te vinden die wel de radiateur vervangen kan mocht het niet de kachelkraan zijn?

kaleido 1 (1395) PRO, 7 jaar geleden

Je moet even kijken of er in 1 van de slangen van je kachelradiateur een kraan zit , zit deze er niet , dan werkt het systeem met een klep die open en dicht gaat in je kachelhuis zelf.
Dan circuleert je kachelradiateur constant en zouden beide slangen dus warm moeten zijn.

Vlinder1966 (0), 7 jaar geleden

We hebben af en toe twee warme slangen gehad, maar ook even zo vaak maar 1 warm, de onderste.
We gaan er morgen naar kijken, bedankt voor jouw snelle reactie! Ik hoop dat we het toch kunnen tekkelen.

Vlinder1966 (0), 7 jaar geleden

De kraan zit niet in de slang. We hebben de kachelradiateur gespoeld. Dat zou bij de garage ook gedaan zijn, maar er kwam soort van roest prutje uit. Na het vullen en ontluchten worden beide slangen weer warm.
Of het nu ook opgelost is, weten we niet omdat we nog geen stuk hebben gereden.

Vlinder1966 (0), 7 jaar geleden

Is inderdaad nu goed, dus opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Blazer of stel zelf een nieuwe vraag.