Chrysler Pt Cruiser: Chrysler PT Cruiser 1,6 van 2005 draait op drie cilinders

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Deze Chrysler Pt Cruiser 1,6 benzine van 2005 begon opeens op 3 cilinders te draaien ,
heeft al wel 175000 km gelopen , dus er zal wel overal wat slijtage opzitten ,
na een tijdje verbeterde dat weer , maar nu is het continu aanwezig !

Motorstoringslampje blijft knipperen , uitlezen gaf "vonkoverslag cilinder 1" .

Bougies en bougiekabels vervangen , hetzelfde gebleven ! Dit was een kost van 60 euro ,
dus geen drama ...

Kan het de bobine zijn ? Zo'n elektronisch ding gaat toch zelden stuk was ons verteld ?

die kost dan weer 145 euro ...

Koolaanslag zal er ondertussen ook wel zijn , de wagen heeft een tijdje zo gereden ,
met een ontstekingsprobleem op die eerste cilinder .

Hopelijk herkent iemand dit , anders kunnen we niet meer dan ook die bobine vervangen !

mvg

1NYA

Geplaatst door 1NYA (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler PT Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

De officiële uitleg voor deze foutcode is "misfire" in dit geval dus op cylinder 1.
Dat KAN een ontstekingsprobleem zijn, maar dat hoeft niet. Als er b.v. geen of veel te weinig benzine in de cylinder komt heb je ook een misfire.
Een probleem met de compressie zal ook een misfire veroorzaken.

Als de auto zo al een tijdje gereden heeft, vrees ik het ergste voor je katalysator. Ook die kan als gevolg van de storing kapot gaan.
En ja, ook bobines kunnen de geest geven. Al eens gekeken met een test-bougie of cylinder 1 wel een vonk krijgt?

1NYA (0), 8 jaar geleden

die fout was op cilinder 1 , dus daar hebben we de vonk gecontroleerd , leek ok .
Het rare is dat er op die bewuste bougie ook geen smurrie te vinden was ,
ze zag er net zo uit als de 3 andere , een mooie , volledige verbranding ,
wat je uiteraard niet verwacht !

Dan is de benzinetoevoer inderdaad ook een te controleren aspect , net als de compressie ,
als er bvb geen mengsel binnenstroomt of een klep niet helemaal sluit ?

thei11316 (0), 8 jaar geleden

De bobine wil nog wel eens de geest geven van een PT.
Kabels en bougies vervangen wil niet altijd zeggen dat die wel in orde zijn,al 2x met elk meegemaakt die uit de doos kwamen dat ze niet 100% in orde waren,even de bougies en/of kabels wisselen met een andere cilinder en je weet het.
De PT kun je zelf uitlezen......3x snel op en van contact en de 3e keer op contact laten staan,in de km display verschijnen dan de foutcodes

thei11316 (0), 8 jaar geleden

En? al verder gekomen?

1NYA (0), 7 jaar geleden

nadat de PT Cruiser de jaarlijkse keuring niet meer passeerde ( veel te hoge concentratie rotzooi in de uitlaatgassen !)
- waarschijnlijk door te lang met dit probleem te rijden idd kat eraan , en als deze niks meer doet is te hoge CO enz. normaal -
en het lijden nu toch lang genoeg had geduurd is deze naar de schroothandel verwezen .

De restwaarde van de auto is/was gewoon te laag om nog meer investering erin te rechtvaardigen .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.