Classic Cars: LPG: Verloopnippel ellende

Nu dat mijn auto eindelijk weer rijdt, blijkt er weer een probleem met LPG te zijn, nu bij het voltanken maar dat ligt niet aan de auto.
Tot nu toe is dat laatste nog geen tien keer gedaan.
De vulaansluiting is uitgevoerd met trapeziumbuitendraad, ik meen dat dat ACME-schroefdraad heet of heette.
Indertijd ging je gewoon bij de benzinepomp naar binnen om een verloopnippel (van bajonet naar trapeziumbuitendraad) te lenen, die lag dan onder handbereik naast de kassa.

Nu moet daar eerst 1. uitgebreid naar gezocht worden (het valt me nog mee dat ik er nog geen tekening van hoefde te maken. het is net alsof je bij Brezan naar binnen stapt en dan om contactpuntjes vraagt, dan weten ze ook niet waar je het over hebt...)
2. heet zo'n ding opeens een 'Duitse nippel' en 3. en nou komt het, heb ik al diverse keren meegemaakt dat de nippel lekt, ofwel bij de bajonet ofwel bij de trapeziumdraad. Ja echt! (nee het ligt echt niet aan de aansluiting van de auto).
De laatste twee keer eerst in Friesland, daar druppelde het vocht er alleen maar uit en daarna in Soest, het gutste er zodanig langs dat ik van ellende maar naar een andere LPG-pomp (andere kant van het dorp!) ben gegaan. Dat lukte daar echt niet!

Herkennen jullie dat?
Is die trapeziumdraad inmiddels nou echt zo'n ongangbare vulaansluiting geworden?

dutchbert

Geplaatst door dutchbert (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Classic Cars Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

erik007 (0), 15 jaar geleden

ik weet niet beter als dat het allemaal bajonet is
misschien zelf een goede verloop regelen?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

Is die trapeziumdraad inmiddels nou echt zo'n ongangbare vulaansluiting geworden? JA

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Ik zou er een bajonet sluiting opzetten, ben je van dat gedoe ook af.

dutchbert (0) PRO, 14 jaar geleden

Uiteindelijk heb ik zelf maar een verloopnippel gekocht (Londenshop.nl, hadden ze niet op voorraad, ca. EUR 40,--).

Hier volgen wat foto's van de oorspronkelijk gemonteerde aansluiting:

http://www.flickr.com/photos/dtchbrt/369...

Probleem opgelost!

harnak (0), 14 jaar geleden

in de 70 80 jaren honderden gemonteerd en ja toen kwam dat lekken bij sommige pompen ook al voor succes met je sunbeam

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.