Classic Cars: MG loopt op 3 cilinders.

Bezig geweest met een MG. Traditionele ontsteking, contactpunten, verdelerkap enz. Cilinder 1 werkt niet, geen merkbaar verschil in toeren bij loshalen van de bougiekabel. Bougie vervangen, bougiekabel vervangen. Compressie gemeten, is goed. Kleur bougie is ook goed. Klepspeling is goed. Verdelerkap ziet er ook goed uit. Motor is voorzien van dubbele carburateur met twee inlaatbuizen. 1 buis voor cilinder 1 en 2. Cilinder 2 werkt goed, cilinder 1 zoals gezegd niet. Iemand een idee ??

Beve

Geplaatst door Beve (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Classic Cars Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Op toeren ook niet? Anders zou je denken aan vacuumlek. Spruitstukpakking o.i.d.

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Gaan de kleppen wel ver genoeg open van de 1e cilinder? M.a.w.: zit er geen slechte nokkenas in?

Beve (0), 14 jaar geleden

Kleppen zijn gesteld, hebben voldoende speling en lijken in vergelijking met de andere cilinders ook ver genoeg open te gaan. Pakkingen getest door er remreiniger op te spuiten, geen reactie. Bij de APK kort geleden merkte de keurmeester wel op de er vrij veel onverbrande benzinegassen in de uitlaatgassen gemeten werden ?Dat zou toch richting ontsteking wijzen zou je zeggen.

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Ontstekings volgorde wel goed ?

Beve (0), 14 jaar geleden

Lijkt mij van wel, motortje loopt eigenlijk niet eens raar, maar ligt wat te schudden, geen knallen e.d. Ga er binnenkort toch maar een nieuwe verdelerkap op zetten en de contactpunten vervangen. Is het dan nog niet goed dan gaat ie eerst de winterstalling in en zien we volgend jaar wel weer. Als het probleem opgelost is meld ik me weer.

rousenboum (0) PRO, 14 jaar geleden

controleer eens of de verdeleras niet te veel speling heeft , kan zijn dat de punten daardoor bij die cilinder niet openen dus geen vonk op dat moment.
Haal verdeelkap eraf en draai de motor , kijk dan of de punten echt op elke nok openen , nok kan ook gesleten zijn .
succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.