Classic Cars: komt niet door de roet meting

Bouwjaar: 1985

Wie heeft er voor mij tips technische of andere.
hoe ik mijn LONDON CAB door de roetmeting krijg zonder failliet te gaan aan bijvoorbeeld een nieuwe motor ??

alvast van harte bedankt.

smaak

Geplaatst door smaak (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Classic Cars engelse taxi fx4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

toctoc (0) PRO, 19 jaar geleden

Het kan wel eens helpen om de motor op reinigingsvloeistof van b.v. wynns te laten lopen. Dit heeft bij mij al eens geholpen om een motor van k-waarde 3.85 naar 2.70 te krijgen.
succes

sam2301 (0), 19 jaar geleden

De luchtfilter demonteren vlak voor je naar de keuring gaat,wel vooraf al eens het stof opzuigen in het filterhuis en na de keuring terug monteren natuurlijk... Dat heeft bij mij althans geholpen..

blitzje (0) PRO, 19 jaar geleden

afhankelijk van wat voor type brandstofpomp er op zit kun je hem ook gewoon terugstellen , al zet je alleen al het afregeltoerental terug want waarschijnlijk hebben ze toch geen gegevens hoeveel dat moet zijn , dit lijkt me een veiligere oplossing dan zonder luchtfilter te gaan

alwin ooo (0) PRO, 19 jaar geleden

tank helemaal leeg maken en met zoveel reinigings vloeistof vullen dat er een roetmeting uitgevoerd kan worden. Wet schrijf niet echt duidelijk iets over brandstoffen. Kost een duit aan vloeistof, maar een motor revisie is duurder.

ksie (0) PRO, 19 jaar geleden

is zwavelvrije diesel tanken misschien een idee

mrmulba (0), 19 jaar geleden

Beetje benzine bij de diesel heeft hetzelfde effect... een litertje op 25 liter diesel..... en vlak na de test weer aftanken!

vraagje (0), 18 jaar geleden

auto van achteren heel hoog opkrikken uitlaat vol water laten lopen en zakken die handel paar keer goed gas geven en dan weer paar keer herhalen let wel op dit te doen vlak voor je weer keuren gaat....
of vraag of die roet papier van een andere auto err niet bij wil geven

richard knapen (0), 18 jaar geleden

Je kunt ook 0.15% zuivere aceton toevoegen bij het tanken.
Je zult verstelt staan van het resultaat rij zelf al meer dan een jaar op dit mengsel aceton verlaagd nl de oppervlaktespanning dit resulteerd in een betere verneveling
minder roet uitstoot,lager brandstofverbruik,enz enz enz
Ik wil nooit meer anders
Groet Richard

jakobs4863 (0), 18 jaar geleden

frank gooi anders wat 1L olie in de diesel, goed voor de brandstof pomp en het brandt de motor schoon.
frank

flow (0), 18 jaar geleden

Mensen ik had het zelfde probleem met mijn mercedes E-300 uit 1994 ik heb toen gewoon blanke stook olie erin gedaan halve tank, en het kwam nog onder het wettelijk toegestane hoeveelheid uitstoot.

jakobs4863 (0), 18 jaar geleden

ik twijfel er een beetje aan of stookolie je brandstofpomp niet naar de mallemoer helpt ivm met de smering. en gaat de motor niet pingelen???

flow (0), 18 jaar geleden

nee hoor.Ik ken mensen die reden er een jaar op en niks aan de hand.

christ70 (0) PRO, 17 jaar geleden

Algemene opmerking: zorg ervoor dat een diesel niet te rustig word bereden, laat de motor ook regelmatig eens wat hogere toerentallen draaien en rijdt de auto voor de APK goed warm door minimaal een kilometer of 20 te rijden en de motor daarbij ook goed te belasten! Op deze manier is de k-waarde vaak al te bereiken zonder allerlei dure additieven aan de brandstof toe te moeten voegen.

Skyman (0), 17 jaar geleden

Je kunt de roetuitstoot heel makkelijk verlagen door de diesel te mengen met petroleum, dit is een stuk schraler maar is voor één keer per jaar met de apk een halve tank niet schadelijk als je eventueel wat conserveerolie toevoegd.
Je kunt het proberen en eventueel een aparte roettest laten doen ter controle.
Ook zonnebloemolie of degelijke plantaardige olie loopt hij prima op als je niet meer dan een derde toevoegd, wel eerst goed mengen anders slurpt hij soms pure plantaardige olie en slaat dan af. Het verbruik blijft nagenoeg gelijk.(eigen ervaring)
Ik weet alleen niet wat deze olie aan foute uitstoot geeft.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij motoren met een common rail systeem geen zonnebloemolie en dergelijke toevoegen.
Met de oudere pompverstuiver motoren kan dat wel, maar alleen als je je er van overtuigd hebt of je pomp daar geschikt voor is.

www.fmso.de is een link die ik al eerder gaf om te zien of je automerk met je type motor en pomp dit aankan.

Aceton gebruik ik al jaren, 0.15% voor diesel, 0.20% voor benzine.
Ook hier geld dat je dit soort experimenten geheel op eigen risico doet.

Sluiten van de EGR klep indien geen terugmelding komt via de computer is meestal de beste oplossing, dit voorkomt ook versmeriging van het inlaat traject, samen met een alternatieve carter ventilatie buiten het luchtfilter om.

ZIe de uitgebreidere posts van mij hierover.

Cor.

Andre379 (0), 16 jaar geleden

Forté in de tank een week vt voren en nooit geen problemen ,renault nevada 400000 km.
Is alleen verkrijgbaar bij de betere zaak

moderator (0) PRO, 16 jaar geleden

Na 3,5 jaar zal het probleem wel opgelost zijn, Andre.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars engelse taxi fx4 of stel zelf een nieuwe vraag.