Daihatsu Cuore: auto start niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3 cilinder

dinsdagavond thuis gekomen,woensdag morgen starten,niet lopen.accu leeg.nieuwe accu erop,niet lopen.benzineslang losgehaald en remreiniger in de carburateur gespoten,en hij liep.benzineslang er weer opgedaan,en niet lopen.zekeringen zijn heel.WAT KAN HET PROBLEEM ZIJN.

marcelv5.8

Geplaatst door marcelv5.8 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Kwam er benzine uit die losgenomen benzineslang? Of te wel, draait de brandstofpomp?
Zo nee, dan zit daar ergens het probleem (pomp, relais, zekering, ecu).
Zo ja, dan mogelijk een probleem met de injector(s) of ecu.

Een carburateur heeft deze niet. Het is een benzine inspuiting systeem. De vraag is alleen met 1 injector (monopoint) of meerdere (multipoint).

marcelv5.8 (0), 12 jaar geleden

[quote=oldford]Kwam er benzine uit die losgenomen benzineslang? Of te wel, draait de brandstofpomp?
Zo nee, dan zit daar ergens het probleem (pomp, relais, zekering, ecu).
Zo ja, dan mogelijk een probleem met de injector(s) of ecu.

Een carburateur heeft deze niet. Het is een benzine inspuiting systeem. De vraag is alleen met 1 injector (monopoint) of meerdere (multipoint).[/quote]
hallo.

er komt benzine uit,als hij op contact gaat ja,en blijft even doorlopen als hij uit is. het zijn 3 injectoren,rode pijpjes.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Pomp wordt in ieder geval wel aangestuurd, zo te horen. De vraag is of de druk die opgebouwd wordt wel correct is.

Heb je een voltmeter? Kontroleer dan of er 12 volt bij de injectors aan komt.
Misschien moet je daar de motor voor starten om dat te meten.

Maar het kan voor hetzelfde geld een andere sensor zijn die defect is - b.v. koelvloeistof sensor.

marcelv5.8 (0), 12 jaar geleden

[quote=oldford]Kwam er benzine uit die losgenomen benzineslang? Of te wel, draait de brandstofpomp?
Zo nee, dan zit daar ergens het probleem (pomp, relais, zekering, ecu).
Zo ja, dan mogelijk een probleem met de injector(s) of ecu.

Een carburateur heeft deze niet. Het is een benzine inspuiting systeem. De vraag is alleen met 1 injector (monopoint) of meerdere (multipoint).[/quote]
kan ik de injectoren eruit halen en doorblazen met lucht,of gaan ze dan kapot.

dfc (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo,

Verstuivers gaan niet zo vaak defect.
Vonken de bougies wel?
Tandriem defect?

DFC

marcelv5.8 (0), 12 jaar geleden

[quote=dfc]Hallo,

Verstuivers gaan niet zo vaak defect.
Vonken de bougies wel?
Tandriem defect?

DFC[/quote]
als de motor loopt op remreiniger dan vonken de bougies wel lijkt mij.

het probleem is dat hij wel wil starten maar net ook niet,af en toe denk je van daar komt hij,en toch niet.ben der al weer flauw van,zoeke zoeke zoeke.

Butchie (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je een imitatie uitlaat eronder? Kijk dan maar of de uitlaat bij de einddemper niet dichtgevroren is. Komt heel vaak voor bij imitatie

marcelv5.8 (0), 12 jaar geleden

[quote=Butchie]Heb je een imitatie uitlaat eronder? Kijk dan maar of de uitlaat bij de einddemper niet dichtgevroren is. Komt heel vaak voor bij imitatie[/quote]
ik heb het al meer gelezen,morge gelijk kijken.bedankt voor de tip.

marcelv5.8 (0), 12 jaar geleden

[quote=Butchie]Heb je een imitatie uitlaat eronder? Kijk dan maar of de uitlaat bij de einddemper niet dichtgevroren is. Komt heel vaak voor bij imitatie[/quote]
wat mij wel opvalt is,dat als ik het luchtfilter eraf heb,en hem inspuit,dan loopt hij even en dan hoor ik hem blazen,cq sissen,uit de carburateur,terug richting het luchtfilter.
weet niet of dat normaal is

Butchie (0) PRO, 12 jaar geleden

Tja als je uitlaatgas niet weg kan komt t terug of de motor slaat af he. Dat sissen is dat hij t uitlaatgas door de pakking naar buiten duwt. Denk voor 99 % dat je uitlaat t probleem is. Gaatje onder in de achterdemper boren en warmmaken met een fohn, en als de auto weer aanslaat hem ff lekker warm laten lopen zodat t ijs smelt en t water via t gaatje eruit loopt

marcelv5.8 (0), 12 jaar geleden

[quote=Butchie]Tja als je uitlaatgas niet weg kan komt t terug of de motor slaat af he. Dat sissen is dat hij t uitlaatgas door de pakking naar buiten duwt. Denk voor 99 % dat je uitlaat t probleem is. Gaatje onder in de achterdemper boren en warmmaken met een fohn, en als de auto weer aanslaat hem ff lekker warm laten lopen zodat t ijs smelt en t water via t gaatje eruit loopt[/quote]
gaatje in de demper geboord,met de brander eronder en er kwam water uit,klopt,toen ik starte zag ik de damp uit de uitlaat komen.hij heeft 10 seconden gelopen,en nu helemaal niks meer.
tankmeter staat nu op vol,maar er zit maar een kwart in.oranje lampje van de motor brandt ook niet meer,dus laatste optie,HIJ STAAT BIJ DE DAELER.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.