Daihatsu Cuore: remklauwen zitten vast, ook na schoonmaken direct weer vast

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine

de rem tangen zijn meerdere keren helemaal uit elkaar geweest en compleet schoongemaakt. maar zodra je weer gaat rijden gaan ze vast zitten, en dit merk je door dat de boel heet word..


zou ik van het probleem afzijn door compleet andere rem tangen erop te zetten? of iemand goedkopere alternatieven?

pl0fk0p-supernl

Geplaatst door pl0fk0p-supernl (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Highway (120) PRO, 11 jaar geleden

als je denkt dat je rem vast zit. krik het wiel eens op en draai het eens of het ook vast zit. remmen worden nu eenmaal warm.

pl0fk0p-supernl (0), 11 jaar geleden

en anders?

Highway (120) PRO, 11 jaar geleden

dan is er niks aan de hand

pl0fk0p-supernl (0), 11 jaar geleden

nou het zit toch steeds vast, en dan lijkt me er duidelijk wel wat aan de hand!

Theo Sparenburg (5), 11 jaar geleden

Als je remmen werkelijk vast blijven zitten zal je eerst terdege moeten controleren of de zuigers en blokken wel soepel kunnen bewegen. Het terugtrekken van de zuiger gebeurd door de rubbere ring die in de remklauw zit. Aangezien deze ring bij jouw auto al behoorlijk oud is kan hij dit wellicht niet meer. Revisiesetje bestellen. Zuigers en remklauw inwendig heel goed schoonmaken en het geheel met behulp van speciale rempasta monteren.
Ook kunnen remmen blijven vastzitten door slechte remslangen waardoor de remvloeistof niet goed terug kan na het remmen. Kan je controleren door als de remmen vastzitten even een ontluchtingsnimpel open te draaien. Als de rem los komt is het waarschijnlijk dat de remslang slecht is.
Een andere oorzaak kan het niet voldoende terugkomen van het rempedaal zijn. Het rempedaal moet voldoende terugkomen om het compensatiegaatje te openen zodat de remvloeistof terug kan. Tocht niet aan de afstelling van het pedaal gezeten? Ook geen remlichtschakelaar vervangen?


vr.gr. Theo

pl0fk0p-supernl (0), 11 jaar geleden

zodra ze zijn schoongemaakt loopt alles perfect. de rubbers waren idd niet heel goed meer maar konden nog wel volgens monteur. ook zijn de kabels van remvloeistof niet kapot.

denk dat er dan nieuwe rubbertjes opmoeten en hopelijk dan opgelost.

Theo Sparenburg (5), 11 jaar geleden

Nog even voor de duidelijkheid. Ik bedoelde de rubbering die IN de remklauw zit en pas zichtbaar wordt als de zuiger er helemaal uit wordt gehaald en niet zozeer de rubberafdichting aan de buitenkant. Die heeft alleen maar een functie voor het tegenhouden van vocht en vuil.
Of een remslang van binnen verstopt is kan je helaas aan de buitenkant niet zien. Vandaar de test met het even lossen van de ontluchtingsnippel.
Verder moet natuurlijk de gehele klauw goed schoon zijn en moeten de remblokken en soepel inpassen.


vr.gr. Theo

pl0fk0p-supernl (0), 11 jaar geleden

ja de hele set kon nog maar was niet top meer. de remslang is helemaal doorgespoeld ( vloeistof meerdere malen bijgevuld tijdens reparatie) en ontlucht door pompen van rem en vast houden en aan nippel te draaien.

de remblokken en schijven zijn in mei vervangen door een garage toen ik daar kwam met dezelfde klachten ( alleen nu iets erger)

de planning is nu dit weekend naar mijn ouders te rijden en daar in een daihatsu garage te laten repareren.

is het dus mogelijk om een rit van 2 uur te maken???? ( natuurlijk met veel stops onderweg)

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Gelieve hou het bij 1 Topic.

Hou het voor de mensen die u eerder hebben voorzien van informatie goed overzichtelijk.
Dit bevorderd doorgaans een snelle oplossing.

U kunt door posten in het al bestaande nog actuele Topic.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Dit nieuwe Topic komt hiermee te vervallen.

Moderator Problemcar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.