Daihatsu CHARADE E2: lokatie brandstofpomp en inhouden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: HC, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 62

Als ik de sleutel omdraai hoor ik de brandstof pomp niet... als ik dan doordraai draait de motor mooi rond, maar logischerwijs slaat ie niet aan.. pas na een aantal maal pompen met het gaspedaal slaat ie aan en draait ie mooi rond. Dus ik zou graag willen weten waar die pomp zit zodat ik m kan doormeten. En daarbij, kan ik de zekering / relais hiervan nergens vinden.

Heel soms ( willekeurig) pendelt het stationair toerental... en houdt de motor bij vollast in ( ook willekeurig sinds vandaag, vantevoren nergens geen last van gehad) dan komt ie echt niet voorruit.. en andere momenten ís er niks aan de hand en trekt ie lekker vlot door. Je moet dan heel rustig gas geven. Ik ga er vanuit dat het ergens in de ontsteking moet zitten. Want als dit euvel bij mijn Kever voorkomt, betekend dit dat de condensator stuk ís.

mausje75

Geplaatst door mausje75 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1445) PRO, 8 jaar geleden

Een kever en een charade , dat is appels met peren vergelijken.
De brandstofpomp zit meestal in de tank , maar je zegt met een paar keer pompen loopt hij wel , heb je waarschijnlijk nog een carburateur en geen injectie ?
Als de brandstofpomp niet werkt , loopt hij ook met een paar keer pompen niet.
Volg de inkomende brandstofleiding , die op je "carburateur" zit , waarschijnlijk loopt deze naar je brandstoffilter op het schutbord , als deze verstopt zit krijg je dezelfde klachten .

mausje75 (0), 8 jaar geleden

Het ís een 1996 met een EFI multipoint injectie.

Ik vergelijk die 2 ook niet, het ging bij het " vergelijk " ook om het inhouden... bij de Kever betekend dit dat het de condensator ís die stuk ís. Ik weet ook wel dat de Charade geen condensator meer heeft. En dat ik het ergens anders moet zoeken. Maar wel in de buurt van de ontsteking. Het willekeurig inhouden ís spontaan gekomen vandaag (nadat ik ff de min van de accu heb afgehaald) ... het niet goed willen starten ís al een tijdje. Maar ik kan idd ook eens naar het filter kijken.

kaleido 1 (1445) PRO, 8 jaar geleden

Laat hem eens een 15 minuten stationair draaien , kan zijn dat de gasklep zichzelf moet in leren.

mausje75 (0), 8 jaar geleden

Niet dé oplossing, maar er achter gekomen dat als ik de auto 1 sec de startmotor laat draaien, (Dus bij het 1e maal op contakt zetten, gebeurd er niks met de pomp). de sleutel weer terug draai (uit) ik de pomp hoor draaien, en als ik de sleutel dan nogmaals meteen omdraai om te starten, de auto meteen aanslaat.

Of dus de benzine pomp relais ( waar zit ie eigenlijk?? ) ís kapot... of de pomp zelf ís aan het eind van zijn leven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.