Al een tijd ben ik bezig met een ontzettend vervelend probleem: inhouden vooral bij vollast als de motor warm is. Het lijkt net of er cilinderoverslag plaatsvindt. Mijn moeder heeft dezelfde auto die ik als ' donor auto ' gebruik..
Wat ik alemaal al vervangen heb / gedaan heb:
Ontstekingsmoduul vervangen
Bobines vervangen
Bougies ( nieuw ) vervangen
MAP sensor overgezet
Auto heeft hydraulische klepstoters heb de motor gespoeld met ATF in de hoop dat de stoters verstopt zouden zitten.
Nokkenasversteller uitgesloten ( stekker eraf gehaald en de sensor de 0 stand laten overnemen )
Nu ben ik einde raad en ik hoop dat iemand me de gouden tip kan geven. Iemand ideeen?
Alvast bedankt!
Geplaatst door mrdanny17695 (0) , lid sinds 7 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
tips (0) PRO, 7 jaar geleden
Motor heeft geen hydraulische klepstoters maar klepstelplaatjes. vervuild luchtfilter, en uitlezen is er dan geen fout code?
mrdanny17695 (0), 7 jaar geleden
bedankt voor je reactie. Had me laten informeren dat het hydraulische stoters waren maar oke bedankt! luchtfilter is pas vervangen bij een grote beurt, is al gecheckt. Geen foutcodes helaas. Het is echt in een lage versnelling en dan vollast het ergst.
kaleido 1 (1610) PRO, 7 jaar geleden
Vervuild gasklephuis , gescheurde inlaatbuis , slechte bougiekabels indien nog aanwezig , vervuilde injector.
mrdanny17695 (0), 7 jaar geleden
dank voor de suggesties! vervuilde verstuiver zou de laatste optie wezen. heb er al 2 busjes met brandstofadditief in de tank gegooid. Komt de gescheurde inlaatbuis vaker voor dan? Heb penbobines geen kabels. Gasklephuis is schoon.
kaleido 1 (1610) PRO, 7 jaar geleden
Brandstoffilter vuil , daardoor te weinig druk is ook nog een optie.
mrdanny17695 (0), 7 jaar geleden
zat ik ook al enigzins aan te twijfelen. hmm ik ga het eens checken! maar er staan nog geen 100000 km op
mrdanny17695 (0), 7 jaar geleden
Zit die btw niet in de brandstoftank?
kaleido 1 (1610) PRO, 7 jaar geleden
Ik dacht naast de tank onder de auto .
Als hij daar al 100000 km en 14 jaar hangt zou ik hem zo wie zo vervangen.
Martijn1983r (0), 5 jaar geleden
Hallo,
Ik heb een Cuore van 2002 met nu 165.000 km op de teller met hetzelfde probleem. Ik heb er de afgelopen drie-en-een-half jaar 110.000 km mee gereden en de auto elke 15k km voorzien van nieuwe olie en filters en bij 90k km een nieuwe distributie riem. Maar was een nieuw brandstoffilter cq schoonmaken van het brandstoffilter huis een oplossing voor het probleem?
Ik hoor het graag!
Groet,
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Een nieuw brandstoffilter hoort gewoon bij het periodieke onderhoud.
Dit filter is dus kennelijk al 165.000 km oud en ver over de houdbaarheidsdatum heen.
Voor die paar tientjes zou ik hem vervangen.
Zo ziet het filter eruit: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o...