Ferrari 308 1981: Motor stottert onder de 3000 tr/min

Bouwjaar: 1981

Als de auto ongeveer op bedrijfstemperatuur is (na een km of 15) dan begint de motor te stotteren onder de 3000 tr/min, koud trekt hij wel goed vanaf 1500 tr/min. Kan iemand mij zeggen waar dit aan zou kunnen liggen (afstelling injectie, slechte ontsteking, injectoren vuil,...) of heeft iemand hetzelfde probleem en of een oplossing.

acal

Geplaatst door acal (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ferrari 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

dupl-u-409-5dd1471694971+France (0), 20 jaar geleden





Ik heb wel geen enkele ervaring met Ferrari, toch bij het lezen van je bericht zou ik zeker eens navragen waar het contact staat van de motortemperatuur.



Uit ervaring met andere merken komt zulk probleem regelmatig van dit contact, als dit contact aan het regelapparaat van de motor blijft aangeven dat de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is zal ook het mengsel niet correct worden geregeld.



Het is natuurlijk maar een hint, maar proberen zeker waard.

Jumbo6033 (0) PRO, 20 jaar geleden

En wat denken jullie van de temperatuur sensor.

General Motors (0), 19 jaar geleden

Bedrading van tempertuursensor (en temperatuursensor)goed nacontroleren op werking.

Alex218 (0) PRO, 19 jaar geleden

bougies nakijken/vervangen kan ook helpen. Zelf ben ik met een Maserati bezig geweest en heb gemerkt dat je echt de onderhoudsvoorschriften van de fabrikant moet volgen . Plus dat als je er weinig mee rijdt of niet al te lange stukken dat het systeem ook meer dan snel verkoolt/vervuilt

ericveekens (0), 19 jaar geleden

probeer het eens met nieuwe orginele bougie kabels deze zijn wel duur maar gebruik geen goedkope imies je kunt het ook testen met een scoop lamp dan zie je hem onregelmatig vonken

schmitz autotechniek (0) PRO, 19 jaar geleden

hij staat waarschijnlijk te arm , kabels denk ik niet anders doe ie het ook als hij koud is . kijken als hij nergens valselucht krijgt , injectoren reinigen kan nooit kwaad bij z'n beestje , en weer mooie afstellen

autoxpert790 (0) PRO, 19 jaar geleden

Heb zelf van een gtb niuwe originele kabels geplaatst, imi kabels werkten niet goed, te veel weerstand, vonken sprongen eraf

E.Kooij (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik zou niet veder zoeken.Schumacher bellen die heeft een ruime ervaring met deze auto's.Succes.

meije007 (0), 18 jaar geleden

Ferrari gebruikt (als enige) weerstandskabels voor de bougies. Geldt voor de 8 lange en 2 korte kabels. Deze zijn heel erg duur, maar er is geen keus of alternatief
Succes

stefan84 (0), 18 jaar geleden

normaal werkt de koud-start-injector alleen als de sleutel omgedraaid word,dus eigenlijk alleen met starten.als de motor eenmaal loopt,dus je de sleutel los laat,stopt deze dan ook.

spoberdorfer (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb geen idee wat voor inlaat systeem er wordt gebruikt, maar de klacht klinkt onder anderen als of (als het inlaat systeem een Luchtmassa meter bevat) de film van de lucht massa meter vervuilt is, of dat mischien de temperatuur ervan niet constant wordt gehouden, door middel van warmte kan het electro systeem wat de film van een constante temperatuur voorziet gaan uitzetten en als er kleine beschadigingen in het systeem zouden zitten zouden deze eventueel een storing kunnen verzaken ivm warmte en uitzetting, deze storing zou uiteindelijk het gevolg kunnen zijn voor een minder goed brandbaar mengsel,
mischien een beetje vergezocht.. maar het is maar een tip

max71 (0), 17 jaar geleden

probleem is van 6-aug 2003 onderhand al een probleem uit de oude doos !!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ferrari 308 of stel zelf een nieuwe vraag.