hoi,
ik heb dinsdag mijn fiat stilo laten chippen en nu is het probleem dat ik volle gas geef tot 180km/h dat hij in zijn noodloopprogramma gaat, als ik terug naar 4de versnelling schakel is het weer weg.
wat zou eventueel het probleem kunnen zijn ?
- EGR is al afgesloten.
toch al bedankt.
Geplaatst door siongers (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden
Goed laten chippen...... Turbodruk zal wel te hoog worden waardoor het mm ingrijpt voordat je het blokje aan gort draait.......
Chiptuning kan heel goed zijn maar een tuner moet wel weten wat hij doet, is niets voor een beun zonder kennis van zaken.
Gewoon teruggaan naar de chipper.
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Het chippen? Had je dit probleem ook op de standaard software? Zo nee, terug naar de tuner en je geld terug vragen.
siongers (0), 14 jaar geleden
[quote=oldford]Het chippen? Had je dit probleem ook op de standaard software? Zo nee, terug naar de tuner en je geld terug vragen.[/quote]
ja heeel soms maar dan op 140km/h en dan moest ik zelfst niet doorstrekken
grtz
siongers (0), 14 jaar geleden
[quote=paulmichiel]Goed laten chippen...... Turbodruk zal wel te hoog worden waardoor het mm ingrijpt voordat je het blokje aan gort draait.......
Chiptuning kan heel goed zijn maar een tuner moet wel weten wat hij doet, is niets voor een beun zonder kennis van zaken.
Gewoon teruggaan naar de chipper.[/quote]
het is bij xxxx gedaan toch geen slechte naart schijnt :)
[b]Gelieve geen namen van bedrijven te noemen[/b]
Moderator Problemcar.
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Chippen terwijl er iets niet goed is met de elektronika of turbodruk is vragen om problemen.
Al contact gehad met de tuner? En wat zegt die?
Eerst maar eens foutcodes laten uitlezen bij de dealer. Dan weet je wat er aan de hand is. Nu is het maar gissen.
siongers (0), 14 jaar geleden
hmm ja miss wel maar dat kost 65 hier bij xxxx in wijnegem
paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden
Een blokrevisie is duurder....... Zuigertjes kunnen smelten.... Turbo in elkaar draaien etc.etc. bij verkeerde tuning....
hus104 (0), 14 jaar geleden
siongers, heb dat probleem ook gehad. ff magneetschakelaar vervangen zit tussen de intercooler en de bumper. Misschien als je toch bezig bent ff de plek veranderen ivm vocht. Ik heb hem nu naast de accu gemonteerd geen problemen meer met engine faulure.
groetjes
siongers (0), 14 jaar geleden
[quote=hus104]siongers, heb dat probleem ook gehad. ff magneetschakelaar vervangen zit tussen de intercooler en de bumper. Misschien als je toch bezig bent ff de plek veranderen ivm vocht. Ik heb hem nu naast de accu gemonteerd geen problemen meer met engine faulure.
groetjes[/quote]
oké bedankt ik zal er morgen eens naar zien.
ik laat u iets weten
siongers (0), 14 jaar geleden
[quote=siongers][quote=hus104]siongers, heb dat probleem ook gehad. ff magneetschakelaar vervangen zit tussen de intercooler en de bumper. Misschien als je toch bezig bent ff de plek veranderen ivm vocht. Ik heb hem nu naast de accu gemonteerd geen problemen meer met engine faulure.
groetjes[/quote]
oké bedankt ik zal er morgen eens naar zien.
ik laat u iets weten[/quote]
weet iemand hoe men kan zien ofdat die magneetschakelaar stuk is?
hus104 (0), 14 jaar geleden
yep, als je engine faulure krijgt met turbo druk te hoog en auto in noodloop gaat. tenminste bij mij dan maar daar zullen de meningen over verschillen.
groetjes
siongers (0), 14 jaar geleden
ik heb vandaag de wagen laten uitlezen en had als foutmelding TURBODRUK
zou het dan mogelijk zijn dat de magneetschakelaar kapot is???
bedankt
hus104 (0), 13 jaar geleden
en ben je al verder gekomen inmiddels??
errol21 (0), 13 jaar geleden
ook heb ik het zelfde probleem bij volle gas waneer ik het in zijn 5de versnelling zet dan brand het engine lampje meestal bij 120 KM ik heb alle leidingen vernieuwd wat met de turbo te maken heeft
ik las iets over een magneetschakelaar ???? hoe ziet het er uit en waar zit het precies linkerkant of rechterkant ? ook krijg ik een fout melding van luchtfilter Fault
hus104 (0), 11 jaar geleden
Was veel problemen met de auto lmm en magneetklep vervangen maar het bleef terug komen heb de turbo druk naar beneden laten zetten toen was probleem weg.
errol21 (0), 9 jaar geleden
Oplossog gasklephuis vervangen