mijn spanning gemeten 13 volt onbelast,als ik wat meer toeren maak 13,2 volt.
wie weet wat het probleem is.
Geplaatst door marcelv5.8 (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 Reacties
kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden
Is er een probleem dan ? 13.2 is geen vetpot , maar zou maarzo eens normaal kunnen zijn , gezien de leefdtijd van de auto.
V snaar op spanning ?
Alle verbindingen gecontroleerd , op corrosie endergelijke.
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
vreemde was dat de auto koud gewoon starte,5 km gereden uitgezet 2 min later starten en nooit meer lopen.
ik dacht dat hij gewoon 14 volt moest laden.
kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden
Starmotor draaide dus gewoon vlot rond , maar de auto sloeg niet aan ?
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
nee nee,ging heel zwaar rond,en dat heb ik wel vaker als ik hem uitzet en weer meteen start.
kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden
Zou ik toch eens de bekabeling nakijken , startmotor kan ook doordat hij warm wordt teveel weerstand krijgen.
Heeft de dynamo , al een ingebouwde spanningsregelaar of is deze extern ?
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
nou toen ik wilde starten ging dat heel zwaar,dus niet vlot ronddraaien,ik voelde aan de accukabel + en die was handwarm.
kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden
Kabels horen in principe niet warm te worden , zou alle verbindingen eens los halen , schoon maken en controleren op defecten , ook de massa kabels.
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
is goed ga ik doen,kijken of dat helpt.maar jij denk dat 13 volt met draaiende motor wel voldoende is.
kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden
Was toch 13.2 V , heb je nog een mechanische spanningsregelaar , of al een wisselstroomdynamo met geintergeerde spanningsregelaar.
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
sorry ik zou het niet weten,volgens mijn zit er tussen de + of - kabel een soort verdeelblok,rond van vorm.
Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden
Zou je ontsteking eens controleren, dat zwaar starten warm komt meestal van een te vroeg staande ontsteking... 13.2 is wat laag, zou ff bij een revisiebedrijf langsrijden en de dynamo ff laten testen. revisie is ook niet een enorme investering, en ik weet niet in wat vor ford de dynamo zit, maar tenzij het een econoline busje is, is ie ook gemakkelijk los te halen..
gr
Peco power
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
het is een mercury cougar,maar een ford 351 cleveland motor peco
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
vanmorgen gewoon weer starten en lopen,vanmiddag ook,snap het niet meer,zal de bedrading controleren zowiezo,dan maar eens verder zien.
moderator (0) PRO, 11 jaar geleden
@marcelv5.8:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar antwoord direct boven staat en NIET via de button citeren.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
ok sorry,ik dacht dat het zo hoorde.
Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden
[quote=marcelv5.8]ok sorry,ik dacht dat het zo hoorde.[/quote]
Is ook niet zo heel erg Marcel, maar sommige moderators vinden het topic daardoor rommelig worden........
Weet je zeker dat je een 351 cleveland er in hebt liggen? en geen 351 windsor modified? is het een wagon, de rst had namelijk allemaal een 302 v8...
draai de ontsteking gewoon iets terug, en kijk dan wat er gebeurd, want zoals jij omschrijft lijkt het op gewoon een verkeerd afgestelde ontsteking.
gr
Peco Power
(Moderator Problemcar)
marcelv5.8 (0), 11 jaar geleden
ja het is een 351 M zeker weten.mijn onsteking staat wel aan de vroege kant,nu je het zegt,dus die even op tijd laten zetten.??
Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden
ja, zet die ietsje later en kijk dan eens weer..
gr
Peco