Honda Accord: stationair probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1,8

een tijdje geleden had ik hier mijn probleem voorgelegd, maar het kon niet opgelost worden, nu is door een monteur een slangetje losgemaakt bij de inlaatspruitstuk en de auto slaat niet meer af .Mijn vraag is kan ik zo blijven rijden of moet ik de gasklepositiesensor [volgens de monteur] vervangen.

enes

Geplaatst door enes (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

elmee (0), 14 jaar geleden

beste,

stationair probleem kan aan verschillende factoren liggen.
een tip als je engels kunt verstaan. Youtube en dan "Honda accord idle problem" of Honda civic idle problem.
Misschien zie je hetzelfde probleem wat jij hebt met eventueel een oplossing

vriendelijke groet idle in engels stationair

Ray777 (0), 14 jaar geleden

Een aantal jaar geleden toen ik zelf nog op gas reed (Prelude 2.0 EX '92) had ik een stationair probleem (toerentellernaals bleef maar schommelen en wippen) dat maar niet oplosbaar leek, totdat uiteindelijk bleek dat de PCV-klep stuk was. Er zit een kogeltje onder veerdruk in die zorgt dat overdruk uit het carter naar een kant kan worden ontlast en bij lagere druk de doorgang afsluit. Liep daarna (na meer dan een jaar klooien en zinloos onderdelen vervangen) strak. Was een kunststof "knietje" op het kleppendeksel met een slangetje eraan. Wanneer je dit slangetje met draaiende motor met een tang dichtknijpt en weer loslaat moet je het kogeltje horen klikken. Je kan hem er ook afhalen en blazen / zuigen. Mag dus maar in 1 richting lucht doorlaten (en dan ook de goede richting :) ).

Verder had ik op gas het probleem dat ik tijdens remmen en bochten maken zonder voet op het gas de toerenteller snel zag terugvallen, meestal tot motor afsloeg. Na eveneens veel zoeken en klooien ontdekt dat wanneer ik de luchtaanzuigbuis verwijderde het probleem weg was. Het luchtkanaal zorgde voor teveel luchtweestand / drukverschillen tijdens bochten en remmen. Een vriend van me met een Civic op gas had dit ook en wist het op te lossen door een gat te maken in het luchtkanaal aan de zijde van het inlaatspruitstuk. Misschien heb je hier wat aan. Voorwaarde is natuurlijk wel dat dit laatste probleem op benzine niet bestaat. Ik heb al je eerdere posts hierover ook gelezen en uiteindelijk gezien dat een ander met hetzelfde probleem (ook Accord met LPG-installatie van AG) dit had opgelost door een andere installatie te plaatsen. Hij schreef dit:

"Exact dezelfde problemen met mijn accord '99 op AG G3.

Heb nu een complete nieuwe LPG installatie gekocht van BRC (meteen multipoint injectie)
Ga deze met een paar weken inbouwen en verwacht dan van het hele gezeik af te zijn.
Het AG systeem is eenmaal bewezen niet de beste voor de Accord."

Iets daarna schreef hij:

"Intussen heb ik het BRC sequential LPG systeem gemonteerd en hij loopt perfect!!!!
Als iemand nog onderdelen nodig heeft van de AG DGI installatie, ik heb bijna alles nog liggen....."

Veel succes.

weetikveel (0), 13 jaar geleden

dit type accord heeft een terug roep actie gehad voor
1 inhouden bij opwarmen (lambdazonde)
2 gashuisklep
3 contactslot auto slaat af je start hem en slaat direct weer af
ik weet niet of dit ooit bij deze auto is vervangen?
ik ben ooit eens heel goed geholpen bij een honda dealer in goes
doe na vraag via je keteken bij een andere dealer of er nog terug roep actie's staan op je auto

suc6

enes (0), 13 jaar geleden

dag mijnes houdt koud en warm in bij accelereren ,dat contactslot is inderdaad al een keer vervangen ,voor die anderen ga ik effe contact opnemen met de honda dealer alkmaar, bedankt voor de tip.

enes (0), 13 jaar geleden

Intussen blijf ik experimenteren,ik heb met een 2 mm boortje een gat geboord in de gasklep,maar hij begon te galloperen ,stationair draaide hij 2000 toeren en heb het weer gedicht ,alles in de buurt van de gasklephuis schoongemaakt en slaat niet zo gauw meer af.Waar zit de pvc klep eigenlijk mvg

Haikos Hondas (0), 13 jaar geleden

[quote=enes]Waar zit de pvc klep eigenlijk mvg[/quote]
juist dat wil ik ook weten ik heb hetzelfde probleem met mijn 1.5 civic Lsi nadat hij van gas terug gebouwt is.

Haikos Hondas (0), 8 jaar geleden

.

acmvanbavel@home.nl (0), 8 jaar geleden

Honda Accord
Bouwjaar: 1999
Brandstof: benzine
Motor: 1,8
de ruitensproeier werkt niet meer. Wat kan er stuk zijn, de leidingen zitten niet dicht en zijn goed aangesloten.
Kan er een motortje stuk zijn en kan men dit makkelijk zelf te verhelpen zijn

hondaaski (0), 8 jaar geleden

[quote=acmvanbavel@home.nl]Honda Accord
Bouwjaar: 1999
Brandstof: benzine
Motor: 1,8
de ruitensproeier werkt niet meer. Wat kan er stuk zijn, de leidingen zitten niet dicht en zijn goed aangesloten.
Kan er een motortje stuk zijn en kan men dit makkelijk zelf te verhelpen zijn[/quote]

Waarschijnlijk is het motortje van de ruitensproeier kapot.
Alvorens je het motortje gaat vervangen eerst even meten of het motortje spanning krijgt, dan weet je het zeker.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.