Hyundai SANTA FE: Shudden auto bij optrekken

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G6EA, Motorinhoud (cc): 2700, Vermogen (kw): 139

Goedendag Beste Lezer.


Ik heb nu een half jaar een Hyundai Santa Fe 2.7 V6
Mooie wagen, maar tot heden elke week bij de garage (2 verschillende dealers)

Het Probleem Bij optrekken begint de hele wagen te schudden

2de probleem is in de bochten met remmen hoor ik een geklapper (lijkt de alsof de remblokken klapperen op remschijven)


Vervangen inmiddels

Aandrijf assen
Remblokken
Stabilisatie stangen
Stabilisatie rubbers
Elektrische tuimelaar

Compressie is goed op het blok volgens de dealer.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Ik hoop dat iemand, een idee heeft ik ben een beetje radeloos.


Met Vriendelijke Groet,

Dennis

deanex

Geplaatst door deanex (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Santa Fe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

kaleido 1 (1370) PRO, 7 jaar geleden

Komt het schudden niet uit de koppeling , of blijft hij schudden als de koppeling helemaal aangegrepen heeft.

deanex (0), 7 jaar geleden

Hij blijft vooral schudden in ze 2, wanneer de koppellings pendaal los gelaten is
in ze 3 ook nog een beetje en in ze 4 wordt het minder.

robert1jan (0), 7 jaar geleden

komt het schudden niet van de motor?Zijn de boogies ooit wel eens vervangen?Lijkt veel op of een of meerdere cylinders niet mee doet.Haal de boogies er eens uit en kijk eens naar de kleur van de ontbranding.Deze moeten licht bruin van kleur zijn .Is een van de boogies nat dan werkt die cylinder niet..Verder van hier uit moerlijk te bekijken.Als de wagen moeilijk te starten is kan ook bovenste punt sensor te zijn..Ook even laten kijken of distributie voor bediening kleppen wel goed staat.of na vervanging die klacht is ontstaan.dat komt nog wel eens voor

succes

robert1jan (0), 7 jaar geleden

Nog even een opmerking vervang de distributie riem elke 100.000 km of na 60 maanden.Laat dat doen door een goede dealer.Als dat niet gebeurt kan dat grote schade aan motor veroorzaken.Als deze een tandje verschoven is kan dit jouw klacht zijn.

deanex (0), 7 jaar geleden

Hoi Robbert jan,

Na lange tijd en zoeken inmiddels ook de bougies vervangen gek genoeg een week goed gedraaid maar het geschud is weer terug.
Ik begin nu ernstig te twijfelen aan de Bobine, aangezien er 1 van de 6 vervangen is denk ik dat er vermoedelijk toch nog eentje stuk is.
Ik verwacht deze week 6 nieuw Bobines Dus ik ben erg benieuwd hoe de auto zal reageren.
Mocht dat niet helpen dan ga ik zelf de distributie riem vervangen. best pittige klus maar de auto kost op deze manier al aardig wat.
De dealer waar ik de auto gekocht hebt trekt nu de garantie verlopen is de handen er vanaf.

Dus het probleem is helaas nog aanwezig.

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Heb je het probleem binnen de garantietermijn gemeld? Dan heb je recht op garantie.
Dat de dealer wat traag is met definitief repareren is niet jouw schuld/probleem.

Alleen zul je misschien met een advocaat moeten dreigen om je recht te krijgen.

conradus (50), 7 jaar geleden

Komt van de koppeling af , zeker weten, ken het.

deanex (0), 7 jaar geleden

@Oldford, ja het probleem is bij de dealer bekend in de garantie termijn. (alles staat in de mail)
ik ben ook zeker van plan om de rechtsbijstand erop te zetten. zeker hoe ik behandeld ben door die gasten.
Het is maar goed dat je hier geen namen mag noemen van dealers die niet correct bezig zijn.
Maar ik wil eerst uitsluiten of het aan de bobines ligt, ik heb inmiddels bobines binnen voor zon kleine 20 euro de stuk (nieuw) uit Duitsland dus de prijs valt nog mee. maar helaas ben ik door me rug gegaan dus moet ik een ander even vragen of die zin heeft om ze te vervangen. het is nogal een klusje ivm het luchthuis.

@conradus, ik ben er ook een beetje bang voor heb dit zelfde ook ooit met een peugeot 307 gehad.
En ik ben niet zo'n fan van versnellingsbakken + aandrijving loshalen veel werk.
Heb jij het zelfde probleem gehad met een Santafe ?

conradus (50), 7 jaar geleden

Nee, met een Tucson.
Als je over een rotonde ging en terug schakelde en weer gas bij gaf in b.v. de 2 begon die te trillen. Bij op schakelen werd het steeds minder.
Koppeling vervangen en probleemloos verder.

conradus (50), 7 jaar geleden

Een 2.7 heeft daar eerder last van vanwege het hogere koppel, daar komen toch wat grotere krachten op de koppeling.

primera p11 (0), 7 jaar geleden

Dat fenomeen treed op door verglazing van de plaat.
Heeft niets met het hogere koppel te maken.
Dat is makkelijk te kontroleren,want dat doet gebeurd allen bij het opkomen van de koppeling.
Bij koppeling volledig los is dat niet aanwezig.
Het sterkst is het te voelen als de motor nog koud is.
Kortom,draai een rondje op de rotonde met de koppeling helemaal los,voel je dan niks maar doe je het zelfde rondje en je laat de koppeling opkomen na afgeslagen te zijn en de boel begint te trillen dan is het de drukgroep en de plaat.

conradus (50), 7 jaar geleden

Ja goeie manier om uit te testen.

conradus (50), 7 jaar geleden

Trouwens een hoger koppel zal beslist een eerder slijten en of defecten aan je koppeling met zich meebrengen. Lijkt me volkomen logisch.

deanex (0), 7 jaar geleden

Goedendag,

Inmiddels van alles geprobeerd om hier niet te gaan spammen.

Inmiddels is duidelijk dat bij een koude motor er geen probleem is en met een warme motor trilt/schudden van de auto.
Als ik als het ware de koppeling laat slippen en dan in 1 keer los laat heeft de auto het nauwelijk.

Bij hoge toeren trilt de auto ook bij 120-130km/u.
Inmiddels een andere dealer gebeld en die vermoed ook de koppelingsplaat (een euvel bij hyundai)

Een universele garage vermoed de versnellingsbak omdat de keerring pas vervangen is en nu opnieuw lekt (van de versnellingsbak)
Dat de keerring opnieuw lekt van de bak lijkt mij niet heel raar aangezien het blok zo schud?
Heeft iemand hier een idee over?


Met Vriendelijke Groet,

Dennis

deanex (0), 6 jaar geleden

Hallo Allemaal,


Weer een kleine update,

De koppeling is inmiddels vervangen, helaas was het vliegwiel ook slecht bij elkaar een geintje van 2300 euro.
Er zitten nieuwe aandrijfassen in (de oude waren inmiddels ruim) na 3000 km

Maar helaas het trillen blijft aanhouden.
Ik ben toch wel erg benieuwd waar het nog aan kan leggen.


Mvgr,
Dennis

deanex (0), 6 jaar geleden

Eindelijk de oplossing zat hem in de remklauwen, de remklauwen liepen aan na het remmen.
Nu zijn ze door de garage goed gangbaar gemaakt en rijd de auto weer als een zonnetje.


Iedereen bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.