Mercedes-Benz 190 1988: motor slaat af



  • ludovicus @ 17/08/2008, 09:39

    Mercedes-Benz 190
    bouwjaar: 1988
    brandstof: benzine
    motorcode: 2.6

    hallo allemaal

    Ondanks dat ik weet dat ik niet de enige ben met problemen blijf ik nog steeds hopen op de gouden tip waarmee ik mijn probleem(geplaatst 15 aug) van soms afslaande motor kan oplossen
    En blijf dus uitkijken naar die mb rijder die zegt he dat probleem herken ik en dat zou de oplossing kunnen zijn
    Dus vol verwachting klopt mijn hart


    MVR ludovicus(loed)


  • Hans4040 @ 17/08/2008, 10:28

    in het topic van 15 augustus http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=109805 heb je het over een E-klasse, hier over een 190.
    Welke is het nou?
    In je topic van 13 augustus http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=109682 heb je het over een brandstoffilter van een 190,
    waar je een antwoord op gekregen hebt, maar vervolgens niet meer op reageerd.


    Verwacht je nog antwoord?
    Zet dan eerst de zaken op een rij.

    mvg,
    moderator.

  • ludovicus @ 17/08/2008, 11:30

    hallo
    Om op 13 aug. terug te komen, de vraag waar zit het brandstoffilter leek het mij overbodig om te antwoorden dat ik het heb gevonden nav de duidelijke uitleg waar het zat(kon op de manier niet over het hoofd gezien worden)
    DAN uw vraag over welke mb het gaat ik verwees naar de gestelde vraag een paar dagen eerder,dus nam ik aan dat dat ook duidelijk was
    Blijft over het type van de auto, door mijn gebrek aan kennis van modellen en types dacht ik dat de vermelding
    190 benzine 2.6 voldoende was
    Op het kenteken staat 190e dat gaf mij het idee dat de E stond voor klasse
    Als blijkt dat door mijn onkunde verwarring is ontstaan in mijn vragen mijn excuses daarvoor en hoop ik toch op een helder antwoord,want uiteindelijk stel je daar je vragen voor
    Ik hoop op deze manier de zaken op een rij gezet te hebben


    MVR ludovicus(loed)

  • ahavelaar @ 18/08/2008, 23:03

    In een eerdere topic geef je aan dat het brandstofpomprelais gekontroleerd en goed is, maar hoe heb je dat gekontroleerd?
    Bij dit soort problemen is heel vaak het brandstofpomrelais de boosdoener. Het kan ook zijn dat de stappenmotor niet meer
    goed werkt of blijft hangen door vervuiling. Een nachtje laten weken in een bakje met ontvetter of remmenreiniger wil nogal
    eens helpen. mvg. Arie

  • ludovicus @ 18/08/2008, 23:40

    ik heb arie een mail bericht gestuurd hoop dat he goed is op deze manier
    MVR ludovicus(loed)

  • ludovicus @ 19/08/2008, 07:29

    hallo
    ik heb denk ik gisteren iets fout gedaan met antwoorden hier opnieuw een kennis zei me dat hij het relais heeft doorgemeten Nu wilde ik graag weten waar de stappenmotor zit en of ik die makkelijk kan demonteren want sleutelen met kennis van auto,s is niet mijn sterkste punt Ik hoop zo steeds verder te komen maar gezien de reacties van de leden lijkt het wel of niemand dit probleem eerder heeft gehad(erg vreemd)
    ik vond m b rijden comfortabel maar tegenwoordig word dat minder vanwege de onbetrouwbaarheid
    Trouwens op dit moment start en rijd de auto probleemloos(voor hoe lang)
    Enigste minpunt op dit moment als je de auto start en stationair laat draaien slaat hij als hij warm is af maar kan dan weer gestart worden zonder problemen(dit is het grootste probleem wel of niet trubbels iedere keer een gok)
    MVR ludovicus(loed)

  • ahavelaar @ 19/08/2008, 09:50

    Als je het luchtfilterhuis verwijderd zie je voor de inspuitverdeler (spinnekop) dus aan de kant van de radiateur een cylindervormig ding
    zitten in een soort pijpklem met aan dat ding een stekker met 2 draadjes en ook 2 slangen van ca. 2 cm dik. dat is de stappenmotor.
    Je zou kunnen proberen om een pposje te rijden met de stekker van de stappenmotor af. Dan wordt het stationair toerental niet meer
    geregeld en zal de motor staionair wat teveel toeren maken (kan verder geen kwaad) Als de motor dan niet meer uitvalt zit het
    probleem in de stappenmotor. mvg. Arie

  • ludovicus @ 19/08/2008, 12:28

    hallo arie
    alvast mijn hartelijke dank voor de moeite die je hebt genomen om mij te begeleiden bij mijn poging om zelf mijn auto te repareren en het probleem op te lossen ik ga morgen mijn benzinefilter vernieuwen en daarna doen wat jij me aanrade met de stappenmotor om te kijken of ik daar resultaat mee heb want ik heb om me heen allerlei mogelijke dingen gehoord die nog in aanmerking kunnen komen zoals
    gasklepschakelaar
    overspanningrelais
    bobine
    drukaccumulator
    mocht er nou iets bij zitten waar jij van denkt dat is het zeker niet laat me dat aub even weten want (ik zit niet om werk verlegen maar om geld)

    MVG ludovicus(loed)

  • ahavelaar @ 19/08/2008, 13:39

    hallo Ludovicus,
    gasklepschakelaar zou kunnen. Overspanningsrelais waarschijnlijk niet want dan zou je ook problemen hebben met je ABS
    Bobine is ook niet aannemelijk want dan zou je onder het rijden zeker problemen krijgen. Drukaccumulator is naar mijn mening
    uitgesloten. Als die kapot is krijg je problemen met starten. Benzinefilter vervangen is op zich prima maar lost in dit geval jou
    probleem zeker niet op. De gasklepschakelaar kun je simpel met een universeelmeter op laag ohmbereik doormeten. Als de schakelaar
    gersloten is moet je meter hetzelfde aangeven als wanneer je de meetpennen tegen elkaar houd. Als het luchtfilterhuis eraf is zie je
    de schakelaar bij de hefboom die bediend wordt door de gaskabel. mvg. Arie

  • Edwin500sl @ 06/09/2008, 19:18

    En? Probleem opgelost?

    mvg
    Edwin



    handel in onderdelen gaat via andere wegen, niet via problemcar.

    mvg,
    moderator.

  • ludovicus @ 06/09/2008, 19:44

    hallo
    nee het probleem is er nog steeds ik word er toch wel moedeloos van maandagavond sloeg hij na 2 km 5 keer af en wilde niet meer starten heb hem 2 uur laten staan daarna starten direct lopen en de rest van de week geen probleem meer maar wat mij het meest frustreerd is dat vermoedelijk niemand in nederland dit probleem heeft gehad want niemand kan een pasklare oplossing bieden dus als ik van het aanbod gebruik zou maken hoe groot zou de kans zijn dat het dan opgelost is en over hoeveel geld praten we dan
    maar in ieder geval bedankt voor de reactie ik denk erover na
    mvg ludovicus(loed)

  • ahavelaar @ 06/09/2008, 22:50

    Heb dezelfde problemen gehad met mijn 190 2.6. Bij mij bleek dit veroorzaakt te worden door zowel een kapot brandstofpomprelais en
    een kapotte inspuit computer. Of het aan de inspuitcomputer ligt kun je als volgt controleren. Breng de koelwater temperatuur boven de
    50 graden en zet dan het kontakt uit. Koppel de inspuitcomputer los en start daarna de motor weer. Nu kun je gewoon met de auto rijden,
    zij het dat je aanmerkelijk minder vermogen hebt. Als de motor nu niet meer uitvalt is de computer met alles wat daarmee verbonden is
    verdacht. Als de motor nog steeds uitvalt is de kans groot dat toch het brandstofpomprelais de boosdoener is. Als je wilt kan ik dit relais
    voor je controleren/testen en in de meeste gevallen ook repareren. Je kunt hem dan eventueel per post naar mij sturen. mvg. Arie

  • ludovicus @ 07/09/2008, 00:07

    hoi arie bedankt voor het aanbod ik zal van de week zeker de mogelijkheden die je aangeeft als het me lukt uitproberen als ik er op die manier uitkom zal ik zeker van je aanbod gebruik maken maar dat hoor je dan nog wel van me
    mvg ludovicus(loed)

  • Smeets