Mercedes-Benz E klasse W124: E220 loopt niet goed stationair

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

van mijn W124 met 16 klepper krijg ik het stationair niet goed helaas

koud:slaat direkt aan loopt de voorgeschreven 800 toeren en zakt na 5 seconden naar 4 a 500 toeren en slaat dus af,telkens weer tot de bedrijfstemperatuur bereikt is
warm: slaat direkt aan en loopt dan 1000 toeren
maar na inschakelen automaat naar bijv D of R loopt het toerental terug naar 500 rpm en blijft net aan lopen

iemand een idee? aub

GMC

Geplaatst door GMC (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 9 jaar geleden

Gasklephuis schoonmaken.
er zal wel een koolrand in zitten.

GMC (0), 9 jaar geleden

gasklep huis schoongemaakt ,was wat vettig,vacuum slangen tijdelijk afgesloten om een vacuum lek uit t sluiten,diverse stekkers gecontroleerd,geen resultaat
filmpje ter info gemaakt http://youtu.be/kopKT5EYkp8
het is telkens excact hetzelfde ,aanslaan ,netjes lopen en terug vallen in toerental,met twee voeten is er zelfs gewoon mee te rijden als je maar het stationair hoog houd,motor loopt bijzonder netjes rond

Profundo Autoservice (0) PRO, 9 jaar geleden

Is dit nog de motorvariant met de k-jetronic injectie of is dit al de nieuwere electronische multipoint motor?

Ik denk zelf gezien het een w124 is dat het de k-jetronic moet zijn met de bekende spinnenkop en mechanische luchtweger.
Valse lucht lijkt me dan niet het probleem, want dan zou je stationair toerental juist te hoog zijn.

Het kan zijn dat je temperatuurzender defect is, dan gaat de koudestart injector te vroeg dicht.

GMC (0), 9 jaar geleden

nee het is de nieuwere versie zonder de spinnekop maar de HFM injectie ,dus geen koudestart injector helaas

Profundo Autoservice (0) PRO, 9 jaar geleden

Aha, het nieuwere systeem is als het goed is makkelijk uit te lezen.
Wellicht is dat dan wel wijsheid.

Het probleem kan door iets kleins veroorzaakt worden, uitlezen geeft vaak al uitsluitsel, zeker als degene die de auto uitleest een beetje creatief is met live data.

het kan zomaar de luchtmassa meter zijn, of een temperatuurzender, of een schakelaartje slecht in je keuzehendel van de automaatbak.
Maar goed, gokken heeft geen zin, meten is weten!

GMC (0), 9 jaar geleden

probleem opgelost,
was geen klein probleem,na zelf een uitlees apparaat in elkaar geknutseld te hebben bleek er totaal geen spanning op aansluiting 16 van de uitlees stekker te staan,waarschijnlijk zat er in de zekering kast iets niet helemaal lekker,de meeste bedrading is vervangen of opnieuw geïsoleerd, https://www.youtube.com/watch?v=hwfxXJrv...
daarom deed de lpg installatie ook geheel niets meer

thanks voor het meedenken

GMC (0), 9 jaar geleden

te vroeg gejuicht
net bij koude start zelfde probleem
mischien dat ik teveel aan de kabels heb zitten stellen voor ik het in de electronica ging zoeken
weer ff de tijd vinden om verder te speuren of het ding moet weer even wennen/ inlopen op nieuwe stroomkringen
uitlezen gaf ook nog iets aan van foute afstelling van de gasklep ofzo,helaas geen aandacht aan besteed gisteren

Profundo Autoservice (0) PRO, 9 jaar geleden

Dan zal het ook wel in de afstelling van de gasklep zitten, of in het loopwerk dat eraan vastzit.
Nu je alle bedrading hersteld hebt loont het wel de moeite om de accu los te maken en de auto even een uurtje spanningsloos te laten.

GMC (0), 9 jaar geleden

accu heeft 1,5 mnd los gestaan,ben er maar weer mee begonnen vandaag
eerst flink stuk gereden met 2 voeten rijd hij perfect maar valt af tijdens stationair
uitlezen geeft geen storing aan
alle vacuum slangen uitgesloten door af te doppen
ook het tank prime ventiel afgedopt gehad om dat uit te sluiten

geen enkele resultaat helaas

GMC (0), 8 jaar geleden

probleem is opgelost!! en heb een tip!!
na maanden stilstand maar weer wat gereden met de mercedes
toen bleek de kachel niet uit te gaan,van de winter dus nooit gemerkt,t nu werd heeel warm binnen met het mooie weer
duovalve gechekt ,geen stroom aldaar
zekering duovalve gechekt,was heel maar toen ik hem eruit haalde zag ik dat hij zwart en zelfs ingebrand was op de kop

zekering vervangen uiteraard(25 A)
en alle problemen,kachel ,stationair lopen, opgelost!
de desbetreffende zekering is ook van het stationair regelmotortje op het gasklep huis

puk103 (0), 7 jaar geleden

beste gmc waar zit deze zekering?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.