Peugeot 407: Stotterende motor Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Hdi

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: V6 2.7 Hdi

Heb een Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Hdi. Km stand bijna 200.000. De laatste tijd stottert de motor wat als hij 1) koud is. 2) Vlak voor het overschakelen. 3) Als de cruise control finetuned rond de ingestelde snelheid, geld ook voor fijn gas geven. De problemen lijken zich het meest voor te doen bij een temperatuur tussen de 10 en 20 graden en zeker wanneer de lucht vochtig is en/of het regent. De dealer vindt geen storing als hij de auto uitleest. Wat kan dit zijn? EGR klep? Luchtmassameting?

hielko

Geplaatst door hielko (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

wat me al een aantal keren is opgevallen is hoe klein de gaten van het inlaat traject zijn.
je zou kunnen laten controleren of er veel roet in de inlaat vast zit.
heb aantal al keer voorbij zien komen met zulke km-standen of zelf 60.000meer op de teller.
bleek ongeveer het gat van de inlaat per cil. elk 60% dicht te zitten.

of dit de oorzaak is van je probleem dat kan en durf ik zo niet te zeggen. weet wel dat een mogelijkheid is.

lLET OP als je dit wilt weten en dan ook oplossen dat je niet bang moet zijn dat er 15-20uur werk in zit.

buiten dit kan het ook de verstuivers en dergelijke dingen zijn.
op de motor zitten 2egrkleppen en kunnen 1 of beide problemen geven, zitten 2 turbo's op kunnen beide problemen geven of samen.
ivm je geen storing hebt en duidelijk een klacht dan ben ik bang dat vuil een oorzaak kan zijn.

hielko (0), 10 jaar geleden

moi Werner, heel veel dank voor je snelle reactie. Ik ga er even rustig over nadenken en verder zoeken. Voor mijn gevoel zit het in de EGR kleppen en/of de luchtmassameting. Maar ja, ik ben maar procestechnoloog.

hielko (0), 10 jaar geleden

Moi werner, ben met je verhaal naar de garage geweest met de vraag of het mogelijk was om alles van binnen te bekijken. Ze hebben wat tests gedaan en hebben me verteld dat wat ze konden testen goed was. Ze vonden op dit moment de kosten te hoog ten opzichte van de klachten die ik had. Ze hadden het advies om wat langer door te rijden totdat dingen echt storingen zouden geven. Dat doe ik dan maar. Maar ik hou je bericht in het achterhoofd. Nogmaals bedankt. Bijgevoegd foto van mijn hobbyauto met DRL

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

je zegt dat de test die ze hebben gedaan goed waren en daarna dat de kosten te hoog zijn.
dus er is een vervuiling gevonden, of niet????? of bedoelen ze dat vervuiling mogelijk oorzaak is en dat wat ze konden zien goed leek, echter als je die reparatie uitvoert de kosten hoog liggen????

laatste keer dat we dat hebben gedaan kwamen we uit op ergens in de 3000euro totaal, maar daar boven op kwam nog wat zaken wat het naar 5000toen bracht.
dus echt de exacte kosten kan ik je niet geven maar 2500+ is idd wat je moet rekenen.

dan is idd de afweging of dat de storing/klacht wel waard is

hielko (0), 10 jaar geleden

Moi. Ik had ze gevraagd zaken los te halen om te kijken of er vervuiling zou zijn. Ik ben een doorpakker; naast jouw antwoord heb ik meerdere verhalen gelezen op internet die op vervuiling lijken. Dat loshalen ze niet gedaan; ze hebben eerst meer tests gedaan. Ze vonden de kosten van het loshalen om te kijken te hoog ten opzichte van de nog geringe klachten die ik heb. Dus de vervuiling is nog niet geconstateerd; men vond de kijkkosten te hoog.

hielko (0), 10 jaar geleden

Hallo truckerOwerner, er is een beginnetje gemaakt met het zoeken naar rommel. Er zit inderdaad wat bij de EGR klep. is vandaag verwijderd. Hielko

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

met een camera de inlaat pijp bij je distributie zijde kun je eenvoudig in je inlaat kijken
maar als ik de vervuiling van je egr zo zie, dan ben ik bang dat je inlaatspruitstuk ook ver verstopt zit.
als dit zo is dan is de beste manier is de spruitstuk direct te vervangen,
schoonmaken hebben we ook geprobeerd maar is niet dooltreffend genoeg.
of je moet een bedrijf vinden die dat kan doen voor je maar ivm plastic zal het niet makkelijk zijn zonder dat je de spruitstuk beschadigd

hielko (0), 8 jaar geleden

Moi, een vriend van me die een Mercedes heeft voelde het schokken onlangs ook. Die zei: als mijn Mercedes zo schokt, helpt nieuwe olie in de versnellingsbak. Heb de olie laten vervangen ondanks dat de olie voor life time geschikt zou moeten zijn. Er geweldig, hij schokt nauwelijks meer. Echt een enorme verbetering! Hielko

hielko (0), 7 jaar geleden

Hallo, de tweede EGR klep is onlangs ook vervangen en nu loop hij weer als vanouds. Als de brandweer dus!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.