Peugeot Partner: Voorvering Partner 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

De partner van mijn broer maakte ook een bonkend geluid in de bochten en met parkeren, rijden in de bochten werd een uitdaging.
Na in de wielkasten te hebben gekeken bleken de twee voorveren te zijn gebroken.
Het waren al oude breuken.
Meteen nieuwe besteld € 45 per stuk.
Auto heeft er ca. 120.000 opzitten bij normaal gebruik.
Dit mag toch niet voorkomen!!
Nooit schade gehad.

Overigens bleek de stalen slangtule van de kachelslang bij de thermostaat te zijn door gerot.
Er zat een klein gaatje in , de tule was aan de binnenzijde ook aan het wegvreten.
Tule eruit gehaald er een 3/8 gasdraad ingesneden, en er een nieuwe slangtule ingedraaid.

Warmtebron

Geplaatst door Warmtebron (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

dick407sw (0), 9 jaar geleden

Auto heeft misschien maar 120000 km gereden, maar veren zijn wel 14 jaar oud. Als auto stil staat moeten de veren alsnog het gewicht dragen.

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=Warmtebron]Dit mag toch niet voorkomen!![/quote]
Het is misschien zuur, maar dit soort dingen gebeuren. Een defect kan ook aan zeer jonge auto´s ontstaan. Het ene merk wat vaker dan de andere. We kunnen daarvan vinden wat we willen. Dat gebeurt gewoon.

De problemen heb je inmiddels kundig opgelost.

harry4203 (400) PRO, 9 jaar geleden

meeste veren breken tegenwoordig na een jaar of 3/4. je bent nog spekkoper.

Beunhaas (470) PRO, 9 jaar geleden

Vroeger was alles beter.
De veren van mijn 17 jaar oude 306 zijn nog picobello.....

fordmannetje (0) PRO, 9 jaar geleden

de veren misschien wel ja

Beunhaas (470) PRO, 9 jaar geleden

De rest is ook prima.
Zowat 300000 op de klok en ga voor de 400000.
De slechtste auto die ik ooit had was een Vort Escort.

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

mijn 406 uit 2000,278.000 op de klok 1.8 16 klepper benzine loopt zo weg met de 1200 kilo zware Eriba erachter,terwijl de nieuwe Clio Estate 1.6 turbo diesel niet op de weg te houden is met diezelfde Eriba.406 onderhoudskosten vorig jaar 200 euro:apk,nieuwe uitlaat en zelf uitgevoerde beurt.Brandstofverbruik gemiddeld 6 liter per 100 km.Leeftijd zegt niks,merk en model des te meer.Peugeot is tegenwoordig de beste in het maken van slechte auto's.Mijn meest waardeloze auto was een Ford Capri 2.0 V6.

Warmtebron (0), 9 jaar geleden

Wij rijden nu 207 diesel, 2009 nieuw gekocht en nu 90.500 km gereden.
Wagen rijd verder goed, maar hij vreet verlichting waar je met goed fatsoen niet bij kan om te vernieuwen, verstuivers kwamen gewoon los dus stank in auto, remklauwen achter al vernieuwd, uitlaat ophanging al moeten lassen omdat die veel te dun zijn en afscheuren, en diverse foutmeldingen van het roetfilter .
Na 9 nieuwe Peugeots geen Peugeot meer voor ons.

We rijden ook VW Caddy 2 liter bedrijfs uitvoering, nieuw gekocht, super auto tot nu toe na 2 jaar nog geen verlichting hoeven vernieuwen.

Beunhaas (470) PRO, 9 jaar geleden

Nog maar even off topic als het mag: Na 3x 306 zal het geen Peugeot meer worden, de nieuwere wekken niet bepaald vertrouwen...

Warmtebron (0), 9 jaar geleden

Nee, voor ons geen peus meer.
Gehad: 2x 205 diesel 1x 207 diesel 1 x 306 diesel 1x 106 benzine 2 x partner diesel dit was nog de beste peugeot.

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

Daarom heb ik na veel nadenken weer gekozen voor een 406, maar nu een coupe met weinig kilometers. De sedans en breaks zijn veel praktischer, maar die zijn niet meer te krijgen met een redelijke km stand. Peugeot heeft hele goede auto's op de weg gezet met de 06 series. Of het 206, 306 of 406 is, prima bruikbare auto's Vanaf de 07 serie is het huilen geblazen. En dat kost je de kop op termijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.