Peugeot 307: stuurkogel

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 1600

Mijn auto moest voor de APK maar werd afgekeurd i.v.m. teveel speling op de rechter stuurkogel. Ik heb dit gelijk laten repareren
De kosten waren voor de stuurkogel 23,55 euro + 60 euro arbeidsloon ( alles exclusief btw) , maar nu blijkt dat na vervanging van de stuurkogel mijn stuur scheef staat (naar links) . Ik ben hiermee terug geweest, waarbij ik het antwoordt kreeg dat ik de auto altijd moet uit laten lijnen na vervanging van een stuurkogel, dit waren zij vergeten er bij te vertellen.

Kan iemand mij vertellen of deze handelswijze normaal is en dat bij vervanging van een stuurkogel niet op de stand van het stuur gelet hoeft te worden.

BJ

bj.draaijer

Geplaatst door bj.draaijer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (10) PRO, 8 jaar geleden

nou ze hadden wel moeten kijken of het stuur recht stond natuurlijk.
en ja ze hadden dat betere gelijk kunnen zeggen.
dan had je in een keer klaar geweest.
voor de apk zelf is het niet erg als het stuur scheef staat.
hij moet alleen niet met een nootgang een kant op gaan.

groetjes jan.

hobby-monteur (0), 8 jaar geleden

Nou,ik hoop niet dat ik het vuur hier al te veel mee opstook,maar,kogel verwijderen,slagen tellen,nieuwe kogel hetzelfde aantal slagen opdraaien,volgens mij moet het dan aardig kloppen.Maar af-en-toe uitlijnen kan geen kwaad.

jan T (10) PRO, 8 jaar geleden

ja sieto dat werkt vaak zou maar misschien dat er een ander soort kogel onder gegaan is dat heb ik ook wel eens gehad dan klopte het tellen niet meer dan werdt het meten met de schuif maat.

groetjes jan.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

De garage vervangt een onderdeel waarna de auto uitgelijnd moet worden.
Dan rijd de garage na het te vervangen onderdeel naar de bandenboer om de boel uit te laten lijnen.
Dat lijkt me de enige juiste manier.
Klant niet opzadelen na reparatie met dit soort dingen.
Gewoon auto van Z tot Z repareren,niet de helft doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum