Peugeot 107: 107 1KR-FE zuiger smallend rammel oplossen.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1kr-fe 3cil 1.0

Hallo,
Ik heb in 07 auto nieuw gekocht.
Nu op 40k heb ik ook last van het rammelen wat wel als kantelende zuiger of piston-slap wordt aangeduid.
Het is nog niet erg ,dus wil ik het proberen te repareren.
Garantie of service van Peugeot is ruk ,dat had ik al gemerkt dat mn waterpompje stuk ging na 13k. :(

Wat is nu eigenlijk de oorzaak van de rammel?

Zit de zuigerpen te strak in het small-end , en laat daardoor de zuiger kantelen?
Ik had begrepen dat je dit blokje niet kan laten boren , maar zijn de cilinders nu al ovaal?
Kan ik het gat in de zuigerstang laten ruimen ?
Moeten er nieuwe zuigers in?

Heeft er iemand al eens zo'n blokkie opgemaakt en dit probleem gefikst?

Benieuwd naar uw ervaringen
Ed
Mod is het een goed idee als dit bericht ook bij Toyota en Citroën geplaatst wordt?

NL1CAT

Geplaatst door NL1CAT (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 107? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Erwin2907 (0), 8 jaar geleden

Even puur uit interesse, hoe heb je dit ontdekt en hoe klinkt het?

NL1CAT (0), 8 jaar geleden

Motor rammelt als die koud is, gaat over als die warm wordt.
Rond de 2000 toeren doet ie dat , en door dan meer of minder gas te geven wordt het meer of minder.
Had hier het één en ander over gelezen op het net, daarom denk ik dat dit motortje het ook heeft.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.