Peugeot 307: peugeot 307 1,4 16v loopt op 3cilinders

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4

Goedemorgen,

ik heb hier een Peugeot 307 1,4 16v die op 3 cilinders blijft lopen.

nu heb ik al het een en ander geprobeerd.

EOBD tester

Code: p1340 de VIN code wordt niet gedefineerd door de fabrikant
Code: p0304 vonkoverslag cilinder 4 gedetecteerd
Code: p2071 injector cilinnder 4 kortstluiting met plus

chassis nr ( laatste 8 cijfers ) 83795082

Uitlaatgas storing ( gevolg van de slechte motor loop lijkt me )
katalysator storing ( gevolg van de slechte motor loop lijkt me)

4x Nieuwe bougie
1x Nieuwe bobine...

Compressie test uitgevoerd, alle cilinders zijn in prima staat geen afwijkingen. Km stand 220,000
Distributie riem is 10,000 km geleden vervangen

voorafgaand was het stationair toerental instabiel,

nu is het echt op 3 cilinders, en geen vermogen. Het gele motorstrings lampje brand ook

Ik twijfel nu aan de injectoren maar durf dat zo niet aan om allemaal maar los te trekken,,

Iemand ervaring of ideeën alle hulp is welkom

Mvg Jelle,

ik zal altijd een terug koppeling doen

jellebmw

Geplaatst door jellebmw (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Komt er wel een signaal op de bobine van de 4de cilinder? Bobine kun je wel vervangen, maar als de aansturing er niet is ...........
Tuurlijk kan de injector ook problemen geven, meet eerst maar eens.

jellebmw (0), 8 jaar geleden

Je hebt wel een punt natuurlijk, maar kun je met een gewone multimeter die signalen meten op de bobine stekker, dit omdat een multimeter een gemiddelde waarde meet en niet zoals een fluke de signalen laat zien. En wat moet ik verwachten te meten anders weet ik niet wat ik meet op welke pen bijvoorbeeld en kun je er ook geen conclusie uit trekken.

Punt (35) PRO, 8 jaar geleden

Jelle voor zo'n klusje gebruik je een spanningzoeker met ledlampje !!

Een meter is veel te traag.

Hint;... niet met de tester door de draden prikken ,maar bij de stekkers een schuin afgeknipte parerclip in schuiven.

Zo verniel je niets en later veel voorkomende storingen door intrekkend vocht.

Verwissel eventueel verstuiver en/of bobine om te zien of de klacht verplaatst.

Let wel cil. 4 is de distributie-zijde bij franse motoren!

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Precies wat punt zegt.
Ik kan me vaag herinneren, dat ik eens een injector 4 heb vernieuwd, omdat de ruitsproeiervloeistof lekte op deze injector. Maar weet niet meer welk type peugeot dat was.

jellebmw (0), 8 jaar geleden

okej, zal even achter een spanningzoeker met lampje aan.

goede tip trouwens van de distributie zijde, want ik was al aan het twijfelen. de bougie op cilinder 4 dus ( distributie zijde ) was een beetje zwarter dan de rest maar niet vies en vet.

je hebt op de stekker meerder pinnen geloof 5of6, heb je zo een idee op welke ik wat ga meten? ( of het lichtje zal moeten branden)

jellebmw (0), 8 jaar geleden

nou heb even gemeten,

kan er niet helemaal tussen met de spanningzoeker maar heb in elk geval de draden in de stekker op weerstand doorgemeten naar de computer vanaf de bobine. de bobine is nieuw dus ga van de goede werking uit.

heb de stekker van de injectoren los gehaald hier zitten 5 draden op. een dikke groene met gele streep (lijkt mij de massa) heb via die draad de andere doorgemeten op weerstand. alle injectoren komen op zo'n 12 tot 15 ohm uit.. maar 1draad en toevallig de oranje van de 4e cilinder zit op 04,0 ohm ..

dit is in mijn ogen een afwijking, maar ik had een hogere weerstand verwacht. wel zat bij een van de storing codes ( kortsluitng naar plus injector 4 ) Wat misschien dan juist de lage weerstand creëert..

zalm proberen de stekker op de injector los te maken, dit valt nog niet helemaal mee want kan er niet goed bij en kan de lipjes niet zien. ( die stekkertjes zijn vast zomaar stuk )

Distributie ook gecontroleerd deze staat goed!

jellebmw (0), 8 jaar geleden

weet iemand wat voor weerstand een injector gemiddeld zal hebben?

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

14 Ohm

jellebmw (0), 8 jaar geleden

dus zouden we voorzichtig kunnen stellen dan de injector 4, met 4ohm te laag is. en dus kortsluiting maakt. omdat de andere injectoren veel hoger zitten rond de 15ohm

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Als je jezelf niet vertrouwt; doe dan zoals Punt al meldt > wissel die vierde verstuiver naar een andere positie. Kijk dan of je storing mee verhuist !!?

Punt (35) PRO, 8 jaar geleden

Jelle ; je bent goed op weg!!

Het makkelijkst kan je de hele rail demonteren ,Wel even bij de neusjes van de verstuiver wat smering geven en eerst nog even alle vuil weg blazen .

Zand doet de motor geen goed.

Je kunt dan ook de proef op de som nemen om te zien of de injectoren wel werken en ook wat het sproeibeeld is.

Omdat veel systemen niet meer de benzine laten circuleren wil er wel eens roest bij de inlaat van de injector ontstaan.

De ohmse waarde kan dan nog wel goed zijn maar de naald kan blokkeren.

We horen wel hoe het af loopt.

Groet.

jellebmw (0), 8 jaar geleden

zonet nog even gemeten om er toch zeker van te zijn dat het de injector is.

cilinder 4 injector had eerst voor het starten 11,6, en na een keer starten en lopen is het rond de 4ohm.

cilinder 3 blijft op 11,6 ohm

cilinder 2 en 1 op 14,6 ohm

als ik de injector stekker van cilinder 4 eraf haal veranderd er niks, dus als die slechter zou zijn gaan lopen deed hij nog iets. maar het lijkt me dat ik toch zeker kan stellen dat dit wel de boosdoener is, injector 4 ..

blijven toch weer hele bedragen voor dat spul, vandaar dat ik zekerheid zoek terwijl ik dat eigenlijk wel ben..

Gr jelle

jellebmw (0), 8 jaar geleden

nou, kort verhaal heb de injector.

zijn er nog do's and dont's ..

jellebmw (0), 8 jaar geleden

nou de injector met succes vervangen, motor loopt als een zonnetje!!!

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Goed gedaan.
Succes verder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.