Peugeot 205: happeren en tempratuur

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Hallo,

Ik heb een peugeot 205 generation en ik heb er 2 problemen mee.

1: Hij houd af en toe in. het is net alsof hij niet meer ontsteekt hij gaat dan schokken en na 15 a 30 seconde is het weer over. heel er hinderlijk! vooral bij lage snelheden.
Ik heb de nokkenas sensor al vervangen!

2: De Temperatuur loopt te hoog op. Als ik harder dan 100 ga rijden en ik hou dat een tijdje aan geeft hij aan dat hij te heet wordt. Het lampje van de koelvloeistof gaat dan branden samen met het stop lampje. Als ik mijn snelheid er dan weer uit haal gaat het lampje ook weer uit.
De thermostaat heb ik al vervangen.

wie o wie weet wat ik moet doen!

gr,
Chris

christian1989

Geplaatst door christian1989 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

limbra (625), 8 jaar geleden

Wat betreft het inhouden: hoe is de staat van de bougie`s en bougie kabels ?
misschien hebben de bougie kabels vonk overslag . (spuit de bougiekabels eens nat bij draaiende motor met een plantenspuit).
of Vacuum lekkage , inlaat spruitstuk en/of vacuum slangetjes . (spuit er eens remmen reiniger op bij draaiende motor).

Alhoewel het inhouden ook veroorzaakt kan worden door een slechte / defecte koelvloeistof temperatuur sensor ,
want dat kan een vergelijkbaar probleem veroorzaken bij lage snelheden.

Wat betreft het heet worden van de motor :
Controleer of de radiateur niet verstopt zit , worden alle koelwater slangen heet als de motor op bedrijf temperatuur is ? (in en uitgaande slangen van radiateur).
hoe ziet de koelvloeistof er uit , is deze vervuild (met motorolie) of ziet deze er nog "schoon" uit ?
Moet je af en toe koelvloeistof bijvullen of blijft deze netjes op het juiste peil ?

genoeg mogelijke oorzaken om te controleren .

succes

christian1989 (0), 8 jaar geleden

ik heb zojuist alles gecontroleerd.

met de plantenspuit en remreiniger gebeurt niks.
voor de rest is alles in redelijke staat.

mijn in en uitlaat slang van de radiateur worden allebei warm (ongeveer dezelfde temperatuur).
koelvloeistof ziet er wel vervuild uit.
ik hoef het ook nooit bij te vullen.

limbra (625), 8 jaar geleden

Ok, Dus bougie kabels slaan niet door en vacuum lek is er niet op de gecontroleerde onderdelen .
wat betreft het vacuum systeem blijft de MAP sensor over om te controleren .
k.v.s. sensor blijft toch nog in mijn gedachten zitten , dat deze slecht / defect is .

Met koelvloeistof vervuild bedoel je dat deze bruin ziet of dat er byv. olieachtige vervuiling in zit ?
Beide slangen van de radiateur dienen Heet te worden als de motor op bedrijfstemperatuur is , ik weet niet als je dat bedoeld met > ze worden allebei Warm .
indien ze idd "hand"warm worden is er toch een doorstroming probleem .
Of er zit een hardnekkige luchtbel in het systeem .

kaleido 1 (1895) PRO, 8 jaar geleden

Deze koelsystemen moeten ontlucht worden , oa op de kachelslang en de radiateur.

Henk 760 (0), 8 jaar geleden

Het lijkt er op dat er een luchtbel in jou koelsysteem zit.
De sensor wordt er door "gefopt"en denkt dat er geen koelvloeistof meer in zit.
Even ontluchten dus.
Het schokken kan door de gasklep positie sensor komen ?
Groeten Henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.