Peugeot 307: Olie druk, hoe hoog?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW10TD (RHY)

Vanavond een begin gemaakt met het vervangen van de turbo. Deze jankte, gilde en krijsde onder belasting. Gelijk de olie druk gemeten aan turbo kant. Hier geeft mijn meter bij stationair toerental 2bar aan. Bij 2000rpm geeft hij 4 bar aan.
Volgens de gegevens die ik heb zou hij 2 bar moeten hebben bij 2000rpm en 4 bar bij 4000rpm.
Is deze olie druk van 2 bar bij stationair toeren nu te hoog? Afregel klep stuk in de oliepomp? Of is dit een prima oliedruk voor stationair toerental en 2000rpm? Heb geen trek om over X km's weer stuk te staan.
Vervang ook gelijk het filtertje in de banjobout, olie drukleiding en heb de retour doorgeblazen/ gechecked op verstopping. Motor flush van forte gedaan. Nog iets vergeten??

Jan307SW

Geplaatst door Jan307SW (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

harry4203 (430) PRO, 8 jaar geleden

min 2.8bar, dus is goed. weet je wel zeker dat het uit de turbo komt overigens? komt erg weinig voor.

Jan307SW (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord. Olie druk dus ok. Heb slangen, buizen en al het andere na gekeken en niks kunnen vinden. Het is een jankend/ krijsend geluid wat toeneemt naar en meer vermogen gevraagd wordt dus ook bij hogere snelheid. Maar ook bij 80 op de cc hoor je hem. Dus moet de turbo zijn volgens mij.

harry4203 (430) PRO, 8 jaar geleden

t kan ook best, maar je zou niet de eerste zijn die een turbo vervangt terwijl er later een lager van de koelvin stuk blijkt te zijn of zoiets dergelijks. vandaar even de opmerking.

Jan307SW (0), 8 jaar geleden

Dat wordt gewardeerd. Alleen draait de fan niet met een variabel toerental welke ik ook controleer met het gaspedaal 😋 Maar het kan soms iederdaad iets simpels zijn.

Jan307SW (0), 8 jaar geleden

Nou Harry4203, je hebt helaas gelijk gekregen. Ondanks we er van overtuigd waren dat het probleem de turbo zou zijn is het gillend fluitend geluid nog steeds aanwezig.
Zal een nieuw topic maken met het probleem als kop. De vraag van dit topic is al beantwoord.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum