Peugeot 106 ACCENT 1.0: slecht aanslaan bij warme moter

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CDZ, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 37

Hallo,
Mijn Peugeot slaat soms heel erg slecht aan bij warme motor. Bij koude motor geen enkel probleem. Loopt verder heel mooi, niet inhouden of iets dergelijks. Dit probleem doet zich (soms) alleen bij warme motor voor. Als hij dit probleem heeft dan slaat hij niet aan, als ik dan 1 á 2 minuutjes wacht dan wil hij wel aanslaan. Het rare is dat hij dit probleem af en toe heeft. Gisteren heeft hij het namelijk 2 keer gehad, terwijl het de rest van de week goed is gegaan. Als hij dit probleem heeft hoor ik de brandstofpomp gewoon lopen nadat ik hem op contact heb gezet.
Graag reacties om dit vervelende probleem op te lossen.

benchris

Geplaatst door benchris (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 7 jaar geleden

Als hij niet aan slaat , heb je dan al gecontroleerd of je wel vonk en inspuiting hebt ?

benchris (0), 7 jaar geleden

Inspuiting weet ik niet, vonk heb ik een keer gecontroleerd tijdens dit probleem. Toen was er geen vonk aanwezig. Na een half uurtje was er wel een vonk en starte hij weer.

kaleido 1 (945) PRO, 7 jaar geleden

Dan heb je een zoekrichting , dan kijken waarom er geen vonk is , meten is weten.

benchris (0), 7 jaar geleden

Dat klopt ja, is het trouwens mogelijk dat de bobine defekt is? Kan het zo zijn dat deze soms niet goed functioneerd of is het zo dat een bobine wel of niet werkt?

kaleido 1 (945) PRO, 7 jaar geleden

Ik denk dat het met temperatuur te maken heeft , er wordt iets warm , wat dan niet meer werkt , laat je hem even staan , koelt het af en werkt het weer.
Bobine is een optie , de ontstekingsmodule zou ook kunnen .

benchris (0), 7 jaar geleden

Oke, bedankt voor de snelle reactie. Ik zal proberen of ik deze week iets meer te weten kan komen wat dit probleem betreft. Ik houd je op de hoogte.

benchris (0), 7 jaar geleden

Storing uitgelezen, geeft code 42 aan. Brandstofpomp geen of onjuiste werking. Op de stekker van het relais onder de regeleenheid meet ik op pen 15 een voltage van slechts 0,1 á 0,2 volt. Dit hoort minimaal 10 en maximaal 13 volt te zijn. Kan iemand mij verder helpen?

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Misschien ! Geef eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer voor het elektrisch schema .

benchris (0), 7 jaar geleden

50709534

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Pen 15 van het dubbelrelais is draad BB12 .
Deze loopt rechtstreeks naar Pen 18 van de motor EBE ( computer ) .
Dus daar ook even meten voor een eventuele draadbreuk .

benchris (0), 7 jaar geleden

Alvast heel hartelijk dank voor de moeite. Hiermee kan ik weer aan de slag! Ik laat nog van mij horen.

benchris (0), 7 jaar geleden

Hallo Rene, ik heb het doorgemeten en volgens de ohmmeter is er geen sprake van een kabelbreuk. Hoe nu verder?

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Hallo .
Ten eerste : heb je ook gemeten of er accuspanning ( 12V) op pen 18 van de computer staat ? Op een draad met BB code moet 12 V staan .
Ten tweede : Een dergelijke draad moet je belast doormeten , bijvoorbeeld met een 21 W lamp er tussen .
Ten derde : Meet dan ook even of je op aansluiting 11 en op 8 ook 12V meet van het relais . Aansluiting 7 is een massa.
Ten vierde : Meet aan de EBE ( motorcomputer ) op aansluitingen 6-10-16 en 27 of je hier een goede massa meet .

benchris (0), 7 jaar geleden

Oké, ik zal hier vandaag en morgen waarschijnlijk geen tijd voor hebben. Ik zal proberen om dit zaterdag te doen. Je hoort nog van mij. Bedankt voor het meedenken!

benchris (0), 7 jaar geleden

Hallo Rene,
Ik heb geen duidelijk schema met nummers van de aansluiting computer. Kun jij me misschien verder helpen?

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

De nummers waar je op moet meten staat op de desbetreffende stekkers . Ik geef toe , soms wat moeilijk te zien .

benchris (0), 7 jaar geleden

Hoi Rene, ik rijd nu al enkele dagen zonder problemen. Waarschijnlijk is een slechte stekkerverbinding of iets dergelijks de oorzaak van het euvel geweest. Ik heb zo onderhand alle stekkerverbindingen wel los gehad. Ik wacht nu even af of het probleem zich nog eens voordoet. Ik wil je heel hartelijk danken voor het meedenken en je goede tips en adviezen. Gr. Ben.

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Graag gedaan . En inderdaad , een slecht contact ( wakkelcontact ) blijft altijd een oorzaak van storingen .
We wachten even af .
Succes.

benchris (0), 6 jaar geleden

Probleem heeft zich niet meer voorgedaan, waarschijnlijk was het een slechte stekkerverbinding.
Topic gesloten.

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.