Porsche 911 1974: Kleine barst motorblok - magnesium blok Porsche 911 - 2,7L - 197

Bouwjaar: 1974, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.7l

Tijdens restauratie vastgesteld dat er kleine barst is in blok, ong. 1 à 1,5cm. Opgelet is magnesium blok.
Weet iemand hoe ik dit kan herstellen, ik las reeds over vloeibaar allu, of 2 componenten Loctite of Bison ? Lijkt eenvoudigste oplossing, doch vraag me af hittebestendig ?
Of is lassen enige oplossingen ?
Heeft iemand ervaring of andere suggestie ?
Alvast dank voor elke hulp of suggestie.

Paul-911

Geplaatst door Paul-911 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 911? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

ron001 (0), 9 jaar geleden

Beste Paul-911
Zelf goede ervaring met DEVCON en BELZONA. Is een twee componenten substantie welke in vele variaties te krijgen zoals staal , allu, brons.
Is na toepassing te schuren, slijpen en te boren/tappen met volledige eigenschappen van het originele materiaal.
Google/youtube maar op crankcase repair i.c.m DEVCO/BELZONA. Persoonlijk niet zo kapot van BISSON en LOCTITE deze presteren toch minder naar mijn idee.
Reparatie is relatief eenvoudig, scheurt(je) in dit geval V vormig uitslijpen met frees (dremmel) en hierna goed ontvetten met remmen reiniger. Hierna de twee componenten goed mengen en scheur invullen, je hebt hiervoor ongeveer 10- tot 15 minuten max. Uit laten harden volgens tabel in de verpakking en hierna eventueel gladslijpen waar nodig.
Laten lassen is natuurlijk ook een optie maar magnesium is en blijft een lastig verhaal i.v.m mogelijke ontbranding van het materiaal. Lijkt mij dan echt iets voor een heel goede professional.
Suc6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 911 of stel zelf een nieuwe vraag.