Porsche 911: te rijk mengsel op 964 3.3 Turbo 1991

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 964 3.3 turbo, Vermogen (kw): 260

Een leuke auto maar met al een hele lijdensweg achter de rug. De eigenaar kocht hem zowat 10 jaar terug maar de motor draaide nooit op vol vermogen. (Soit 150 van de 330 pk is ook al leuk)
Vorig jaar echter ging ik over tot een volledige revisie van die motor. Er bleken wat lekkende koppen te zijn en slechte kleppen.
Sindsdien rijdt die auto als een raket maar de co bleef erg hoog. Rond de 2000 toeren rijdt de auto wel niet erg soepel (nog geen turbotoevoer en te rijk mengsel ?)
De eigenaar was er zo mee tevreden dus rijden maar. Ook al was zowel koud als warm starten niet altijd evident .
Tot 3000 km verder. Onmogelijk nog te starten. Bougies uitgehaald (een dagje werk...) en vastgesteld dat deze gewoon zodanig zwaar aangeladen waren dat er 4 van de 6 niks meer gaven.
Nieuwe bougies (Bosch platina) en de boel start weer.
Dan maar eens gaan benzinedrukken nameten. Bleek de warmloopregelaar niet fatsoenlijk te werken. Werd gereviseerd. Drukken waren nu normaal maar probleem blijft (onregelbare co en te rijk mengsel) en schokken bij laag toerental.
Dan maar de spinnenkop laten uit testen. Zou in orde zijn blijkt uit het testverslag.
Probleem nog niet verholpen.
Effe op een rijtje : 1 de auto heeft kracht te over maar rijdt slecht onder de 2500 toeren, (daarboven kan de turbo wel weg met dat teveel aan benzine...)
2 co is onmogelijk te meten laat staan te regelen. Staat duidelijk veel te hoog aan de zwarte rook en het aanladen van de bougies te zien.
Iemand een idee waar ik nog eens kan aan gaan vijzen ? Iets met het vacuumgeregel op dat ding ? Of zou die bij een vorige eigenaar een chip-tuning hebben gekregen om de versleten motor wat meer benzine te geven ? Ik zeg maar wat....

tweepeek

Geplaatst door tweepeek (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 911? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

tweepeek (0), 6 jaar geleden

Na heel veel zoeken toch gevonden. De Wur (warmloopregelaar) was weliswaar gereviseerd door een Nederlands bedrijf maar dat deugde dus niet. Na een minuut of 3 viel soms de tegendruk volledig weg in plaats van zich op te bouwen. Resultaat; de motor liep onder....
Is nu opnieuw "hersteld" en wordt van de week gemonteerd. Ik ben benieuwd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 911 of stel zelf een nieuwe vraag.