Renault Laguna: Laguna 2002 gasklepstoring blijft na vervangen gasklep

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

De laatste tijd heb ik met mijn Laguna de volgende situatie gehad:

De koude start is altijd goed, maar als de motor warm is en ik zet hem uit voor een korte stop geeft hij bij het opnieuw starten de meldingen Storing Inspuitsysteem en iets met de Versnellingsbak. Het gebeurt niet elke keer, maar af en toe. Het is een keer of 3 gebeurd in een periode van een maand.

Auto is uitgelezen bij de Renault dealer en daar kwam alleen uit dat de gasklep niet goed was.

Ik heb deze laten vervangen (door een tweedehands gasklep ivm de kosten) maar na een paar dagen trad het euvel weer op. De computer is gereset en de storing is eruit gehaald.

Het rare is dat ik de laatste keer dat het gebeurde naar vrienden in de buurt ben gereden, heb daar een kopje koffie gedronken en na een half uurtje de auto weer gestart. Toen was er niets meer aan de hand.

Het probleem doet zich dus alleen voor als je de warme motor binnen ongeveer 10 minuten weer start.

Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Marcel Paans

Geplaatst door Marcel Paans (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Is de bedrading ook omgelegd?

Marcel Paans (0), 11 jaar geleden

De storing heeft zich gisteren weer voorgedaan, ik was van huis (koude start prima) naar het tankstation gereden (5 minuten), heb daar getankt en bij het starten was de storing er weer.
Wat gebeurde:

de auto start wel maar geeft aan Storing Inspuitsysteem en Storing Transmissie. In de Neutraal of Parkeer stand (het is een automaat) is de motor een beetje op hol en geeft uit zichzelf veel gas. Schakel ik naar de D (Drive) dan hoor je hem in de versnelling "klappen" (niet de normale manier). Hij loopt dan op 2500 toeren en het heeft geen effect of ik gas geef. Hij gaat rijden en rijdt uit zichzelf steeds iets sneller. Remmen doet ie dan gelukkig wel normaal.
Op deze manier ben ik op mijn bestemming geraakt. Toen ik de auto na een paar uur weer startte (koude start) was er weer niets aan de hand.

Wie weet raad of heeft een suggestie?
Alvast bedankt.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Is de gasklep schoongemaakt? Is hij ingeleerd en trekt hij geen valse lucht?

michel 70 (0), 11 jaar geleden

Hoi ik heb het probleem ook gehad ben er twee jaar mee blijven rijden
Als de storing plaats vond haalde ik de min kabel van de accupool los
en dan was de storing weer weg

Ik heb bij het begin van het euvel de gashuisklep laten vervangen voor een nieuwe
maar dat hielp inderdaad niet meer
heb er uiteindelijk een nieuwe kabelboom in laten zetten en euvel verholpen
je kan ook de bedrading naar gashuisklep omleggen

michel

Marcel Paans (0), 11 jaar geleden

@Michel en Sebastiaan,

bedankt voor je bijdrage. Ik zal mijn garage inderdaad eens vragen om de bekabeling en de kabelboom te controleren. Of de bedrading laten omleggen. Misschien is het dan ook bij mij opgelost.
Ik hou jullie op de hoogte. Mocht iemand nog aanvullende info hebben dan hoor ik dat uiteraard graag.

groet, Marcel.

thespeed (0), 11 jaar geleden

Ik heb bij mijn auto een Renault Megane Coupe ook het probleem gehad dat hij
automatisch 2500 toeren ging pulseren met het lampje van elektronische storing.
Ook ging bij mijn auto soms het lampje van de luchtverontreiniging erbij branden.
Nu is het een andere auto waarbij je nog met zelf met de hand schakelt maar het lijkt erg veel op de storing die ik had.
En ik heb gezien dat meerdere types van Renault ongeveer dezelfde symptomen hebben.

Bij mij heb ik het opgelost door de pinnetjes in de stekker van het gasklephuis strakker te zetten (wat meer na elkaar toe buigen) en de stekker in te spuiten met contactspray.
Dit heb ik gedaan met een erg kleine schroevendraaier, maar je zou het ook kunnen doen met een klein spijkertje of iets dergelijks
Bij mij zat er al een gemodificeerde stekker op wat ooit door een garage gedaan is.
Als jij dit ook hebt dan zou het daar ook nog aan kunnen liggen want bij iemand anders was het probleem opgelost door de lasjes eruit te knippen en zelf door te solderen met krimpkous.
Dit was bij mij uiteindelijk niet de oplossing.

Lees anders de laatste reacties van dit topic maar even.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
misschien heb je er wat aan want ik begon er ook redelijk gek van te worden.

Het probleem is nu ongeveer 2 dagen weg en ik heb het toen zelf kunnen oproepen door aan de stekker te zitten.
Na het strakker zetten heb ik het weer getest door wat aan de kabel en de stekker te trekken en hij reageerde daar toen niet meer op.

Marcel Paans (0), 11 jaar geleden

Update:

Eergisteren had ik weer dezelfde storing. Ik heb de motor toen uitgezet en even aan de startkaart gerommeld die in de kaartlezer zat. Wederom de auto gestart en er was niets aan de hand.
Zou de oorzaak van het probleem dan in de kaartlezer kunnen zitten?
Ik had al begrepen toen ik de auto kocht dat de kaartlezer niet helemaal goed meer was.

sjaak10918 (0) PRO, 11 jaar geleden

op het laguna forum staat veel meer over de kaartlezer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.