Renault Scenic: OBD code P0302 cylinder 2 misfire scenic II 2.0 VVTI

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 VVTI

Hallo,

Mijn motor draait slecht stationair bij koude motor (veel trillingen, wel een goed toerental). Eenmaal de motor warm is loopt hij beter (geen trillingen meer), zowel op gas als op benzine. Ik heb hem uitgelezen en hij geeft code P0302 cylinder 2 misfire. Ik kan de storing resetten maar hij keert direct terug, ook bij warme motor. De bougies allemaal vervangen en de bobine op cyl 2 en 3 vervangen gezien deze gedeeltelijk samen aangestuurd zouden worden. De wagen heeft nog steeds hetzelfde probleem. Waar kan ik nog naar kijken?

Gr,

Retro

retrosaurus

Geplaatst door retrosaurus (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (5) PRO, 11 jaar geleden

kijk eens naar de klepspeling en als dat goed is meet de compressie.

groetjes jan.

retrosaurus (0), 11 jaar geleden

Ik denk niet dat je bij deze motor de klepspeling kan/moet nakijken. Zou hydraulisch moeten zijn. Volgende week de ens horen waar ik terecht kan voor een compressiemeting.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Retro; dat toerental stationair wordt door een stappenmotor bijgeregeld . Dat de motor trilt komt door een ontsteking uitval . Boven aan de lijst van oorzaken staan de bobines die op de bougie gemonteerd zitten. Aan het ronddraaien bij starten ,kan een geoefend oor horen of er een cilinder bij is die geen compressie heeft .Dus zoek wat bij jouw wagen de oorzaak is.
Succes.

retrosaurus (0), 11 jaar geleden

Ik heb inmiddels de compressie gemeten op de cylinders. Cilinder 2 had erg slechte compressie. Hij is nu bij de specialist voor een revisie. Bedankt voor de hulp iedereen.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Merkte je ook onder het rijden dat er iets mis was?
Hoeveel km heeft de auto gereden?

retrosaurus (0), 11 jaar geleden

De auto had 220000km en tijdens het rijden viel het niet echt op, het was vooral bij koude motor echt erg. Ik vermoed dat met warme motor de zitingen wat uitzetten waardoor de compressie beter is.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Dat de kleppen beter sluiten bij warme motor komt door het uitzetten van de aluminium kop . Als de klep verbrandt ben je te laat en is er ook koud of warm geen verschil meer .
Aluminium zet bijna 2.5 maal zoveel uit dan staal . Vandaar.
Groeten.

retrosaurus (0), 11 jaar geleden

Dan zal ik er op tijd zijn bijgeweest :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.