Renault Laguna: gat in de zuiger

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 turbo

hallo,

we hebben gisteren een Laguna 2.0 turbo binnengekregen met de mededeling dat er een gat in de zuiger van cilinder 2 zit.
Heb echter nooit gehoord van zoiets bij een Laguna, maar het kan altijd natuurlijk.
De eigenarese heeft de auto 3 jaar niet gebruikt, nu besloot ze weer te gaan rijden en heeft eerst een kleine beurt laten doen.
De volgende dag na een rit van 30 kilometer terug gereden naar de garage met de mededeling dat de auto rommelig rijd en bonkt.
Deze garage heeft haar gezegd dat er een gat in de zuiger zit en een ruilmotor de beste optie is. Nu hebben wij deze auto overgenomen, aan de computer gezet en daar kwam uit dat bobine van cilinder 2 en 4 storing hadden. Deze vervangen zonder resultaat. compressietest gedaan, lektest, geen problemen gevonden, geen foutcodes. Stationair schommelt het toerental alsof de ontsteking van een cilinder niet goed is. rijdend heeft de auto geen kracht, motorlamp gaan af en toe aan en uit. Rijdend uitgelezen, geen codes gevonden.
Iemand een idee waar we verder kunnen zoeken....

mauri edlund

Geplaatst door mauri edlund (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

8je (0) PRO, 11 jaar geleden

Oude benzine in de tank?

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Tja, als de compressietest goed is, dan zit er geen gat in de zuiger!

Denk ook aan vervuilde brandstoftank en/ of een verstopt brandstof filter.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Om de zien welke cilinder er niet goed mee doet, trek dan om beurten de stekker op de verstuiver los . Als je dit bij de bobines doet krijg je een verkeerd beeld van het probleem . Buiten de vraag of je wel met de goede volgorde van de cilinders bezig bent ?! Fransen tellen vanaf het vliegwiel!
Als je van bobine 2 de stekker neemt stop ook zijn tegenhanger cil. 3 er mee. Enz.

Lekkere diagnose gesteld zo. Groeten.

mauri edlund (0) PRO, 11 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken. Ik weet dat de fransen tellen vanaf het vliegwiel. We hebben het alleen geprobeerd met de stekkers van de bobines, niet van de verstuivers, dat gaan we dus nog doen. Wel vreemd dat er geen foutcodes komen. De tank hadden we gelijk al geleegd, gespoeld en getankt met nieuwe benzine.
Het bonken en klapperend geluid is inmiddels opgelost, dat was een gebroken veer rechts voor!!
Het probleem is dus voor de duidelijkheid het schommelen van het het toerental stationair, beperkt vermogen en rommelige loop.
Gaan er maandag weer mee aan de slag, maar het blijft een beetje op de gok zoeken, erg vaag..
Hopelijk heeft iemand nog een idee.

Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden

controleer ook effe of de turbo niet vast zit en controleer de auto goed op vacuumlekkages.

Jan Boom (0), 11 jaar geleden

Misschien zijn de bougies bij de twee vernieuwde bobines "vet"geslagen en lopen nu nog steeds niet mee na het vervangen van de bobines.

mauri edlund (0) PRO, 11 jaar geleden

probleem opgelost, turbo zat vast, vervangen vandaag en hhij doet het zoals het hoort.
Het schroefdraad van de bouten die de bobines op zijn plaats houden was lam bij 2 bouten. Daardoor maakten de bobines geen goed constant contact. nieuw schroefdraad getapt en de turbo vervangen was de oplossing, bedank iedereen voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.