Renault Espace 2001: Zwakke punten van 2.0 16 v F4R motor?!



  • espacedriver @ 31/03/2007, 21:29

    Renault Espace
    bouwjaar: 2001
    brandstof: lpg g3
    motorcode: 2.0 16v

    Hoi,allemaal wie weet wat de zwakke punten zijn van de 2.0 16v motor,
    die in de espace ligt van het bouwjaar 2001?


    Groeten michel.


  • espacedriver @ 01/04/2007, 18:57

    espacedriver :

    Hoi,allemaal wie weet wat de zwakke punten zijn van de 2.0 16v motor,
    die in de espace ligt van het bouwjaar 2001?


    Groeten michel.


    Hoi,weet niemand dit?

    Of heeft deze motor geen zwakke punten?


    Groeten michel.

  • kawaZ750 @ 01/04/2007, 22:01

    goeie motor, weinig tot geen problemen. Heel af en toe gaat de nokkenasversteller wel eens defect, motor klinkt dan als een diesel. Distributie vervangen is ook vrij prijzig. Ivm LPG moet je rekening houden met en koprevisie, vanaf +/- 150000 km.

  • espacedriver @ 05/04/2007, 22:22

    kawaZ750 :

    goeie motor, weinig tot geen problemen. Heel af en toe gaat de nokkenasversteller wel eens defect, motor klinkt dan als een diesel. Distributie vervangen is ook vrij prijzig. Ivm LPG moet je rekening houden met en koprevisie, vanaf +/- 150000 km.


    Hoi,hoe weet ik of kom ik er achter dat hij aan een kop revisie toe is?
    Hij heeft nu 220.000km gelopen en volgens mij nog geen revisie gehad,
    loopt ook goed geen knallen in de uitlaat of wat dan ook!
    (behalve dan dat je een verbrande klep kunt hebben)

    En zijn de kleppen te stellen bij deze motoren of is het hydraulisch?


    Groeten michel.

  • kawaZ750 @ 06/04/2007, 07:04

    ik zou de kosten van een koprevisie meenemen in de berekening of je deze auto wilt kopen. (ik neem aan dat je op het punt staat deze auto te kopen.) Is een revisie niet nodig, heb je geluk. is het wel nodig, wat heel goed kan bij deze kmstand, heb je geen onvoorziene kosten. Kleppen zijn hydraulisch

  • AS1 @ 06/04/2007, 08:58

    kawaZ750 :

    ik zou de kosten van een koprevisie meenemen in de berekening of je deze auto wilt kopen. (ik neem aan dat je op het punt staat deze auto te kopen.) Is een revisie niet nodig, heb je geluk. is het wel nodig, wat heel goed kan bij deze kmstand, heb je geen onvoorziene kosten. Kleppen zijn hydraulisch


    Vraagje: bij handmatig te stellen kleppen zal op een gegeven moment geen stelruimte meer zijn maar hoe zit dat met hydraulische klepstoters? Wat gebeurt er zodat ook bij dergelijke klepstoters revisie van de cilinderkop noodzakelijk is?

  • espacedriver @ 06/04/2007, 10:20

    kawaZ750 :

    ik zou de kosten van een koprevisie meenemen in de berekening of je deze auto wilt kopen. (ik neem aan dat je op het punt staat deze auto te kopen.) Is een revisie niet nodig, heb je geluk. is het wel nodig, wat heel goed kan bij deze kmstand, heb je geen onvoorziene kosten. Kleppen zijn hydraulisch


    Hoi,nou ik heb de auto al gekocht inmiddels en hoe bedoel je meenemen in de berekening?

    Het is een ex lease auto zou ik die maatschappij kunnen bellen of er ooit al een koprevisie is gedaan?

    Hij heeft verder altijd zijn onderhoud bij de de renault dealer in brabant,
    heb verder ook al boekjes en onderhoudschema erbij weet dus alleen niet of de kop er ooit al af is geweest!


    Groeten michel.

  • espacedriver @ 06/04/2007, 10:26

    AS1 :

    kawaZ750 :

    ik zou de kosten van een koprevisie meenemen in de berekening of je deze auto wilt kopen. (ik neem aan dat je op het punt staat deze auto te kopen.) Is een revisie niet nodig, heb je geluk. is het wel nodig, wat heel goed kan bij deze kmstand, heb je geen onvoorziene kosten. Kleppen zijn hydraulisch


    Vraagje: bij handmatig te stellen kleppen zal op een gegeven moment geen stelruimte meer zijn maar hoe zit dat met hydraulische klepstoters? Wat gebeurt er zodat ook bij dergelijke klepstoters revisie van de cilinderkop noodzakelijk is?


    Hoi,dan gaan de kleppen tikken of je krijgt op een gegeven moment een verbrande uitlaat klep doordat de kleppen niet goed meer sluiten en gaat hij op drie cilinders lopen of nog erger!

    En je kunt het zien aan het uitlaatgas of de kleppen nog wel goed werken,
    of een cilinderlektest of compressietest laten uitvoeren!

    Groeten michel.

  • fast blue 166 @ 06/04/2007, 10:35

    hallo,

    heb je een f 4 r of n 7 q blok?

  • espacedriver @ 06/04/2007, 11:01

    lou reed :

    hallo,

    heb je een f 4 r of n 7 q blok?


    Hoi,het is een f4r!

  • fast blue 166 @ 06/04/2007, 11:19

    een f 4 r heeft hydrolische stoters.

    riem op tijd vervangen.

    cylinderkop pas laten reviseren als het nodig is.

    d w z als de klepzittingen dermate versleten zijn dat stellen niet meer mogelijk is.

    de stoters behappen de tolerantie dan niet meer
    erwin.

  • espacedriver @ 06/04/2007, 13:19

    lou reed :

    een f 4 r heeft hydrolische stoters.

    riem op tijd vervangen.

    cylinderkop pas laten reviseren als het nodig is.

    d w z als de klepzittingen dermate versleten zijn dat stellen niet meer mogelijk is.

    de stoters behappen de tolerantie dan niet meer
    erwin.


    Hoi,de riem is pas vervangen dus dat zit goed!

    Dat doe ik nu ook niet hij loopt verder nog goed dus ga niet nu al een revisie doen,
    en mocht het wel moeten gebeuren dan hoop ik dat het binnen de zes maanden garantie is,
    die ik bij de auto heb!

    Dank je voor je antwoord!

  • espacedriver @ 13/04/2007, 18:38

    Hoi,allemaal ik heb een probleem de auto houd in als ik in de vijfde versnelling rijd,
    met 90-100 km per uur en ik trap het gas in dan lijkt het wel of hij op drie cilinders loopt,
    en schokt ook voelbaar!

    Hij doet het op benzine en op gas maakt niet uit!

    In alle andere versnellingen trekt hij wel goed door zonder in te houden!

    Kan dit aan een van de bobines liggen en zo ja hoe kom ik er achter welke defect is??

    Is het ook te testen onder het rijden met testapparatuur of er bobines defect zijn?

    Want stationair loopt hij goed!

    Wie weet er wat het kan zijn!!!!!???


    Groeten michel.

  • espacedriver @ 06/07/2007, 23:57

    espacedriver :

    Hoi,allemaal ik heb een probleem de auto houd in als ik in de vijfde versnelling rijd,
    met 90-100 km per uur en ik trap het gas in dan lijkt het wel of hij op drie cilinders loopt,
    en schokt ook voelbaar!

    Hij doet het op benzine en op gas maakt niet uit!

    In alle andere versnellingen trekt hij wel goed door zonder in te houden!

    Kan dit aan een van de bobines liggen en zo ja hoe kom ik er achter welke defect is??

    Is het ook te testen onder het rijden met testapparatuur of er bobines defect zijn?

    Want stationair loopt hij goed!

    Wie weet er wat het kan zijn!!!!!???


    Groeten michel.


    Hoi,het was simpel was water bij de bougies terecht gekomen,
    en er zaten geen o-ringen om de bobines!


    gr.michel.

  • espace 1999 @ 24/07/2007, 00:47

    kawaZ750 :

    goeie motor, weinig tot geen problemen. Heel af en toe gaat de nokkenasversteller wel eens defect, motor klinkt dan als een diesel. Distributie vervangen is ook vrij prijzig. Ivm LPG moet je rekening houden met en koprevisie, vanaf +/- 150000 km.


    die nokkenas versteller waar je het over hebt is dat prijzig??


    ik heb inderdaad een diezelig geluid alleen bij gasgeven stationair is geluid niet aanwezig

  • Devvo @ 24/07/2007, 18:33

    espace 1999 :

    [
    die nokkenas versteller waar je het over hebt is dat prijzig??


    ik heb inderdaad een diezelig geluid alleen bij gasgeven stationair is geluid niet aanwezig


    die rekening kan behoorlijk uit de hand lopen...

    kenmerk is dat het stationair te horen is en verdwijnt bij verhoogt stationair

    kan je verschuiver zijn in de kop... das minder prijzig dan ben je met een nieuwe verschuiver en een halfuurtje klaar
    maar kan ook je versteller zijn (nokkenastandwiel zelf)
    daarvoor moet de distributie eraf en renault schrijft zelf voor als je de riem los gehad hebt dat je m dan moet vervangen
    nie eens zon gek idee omdat je hem toch los hebt liggen
    maar op die manier loopt de rekening aardig op...

  • AHC @ 16/07/2009, 15:34

    Devvo :

    espace 1999 :

    [
    die nokkenas versteller waar je het over hebt is dat prijzig??


    ik heb inderdaad een diezelig geluid alleen bij gasgeven stationair is geluid niet aanwezig


    die rekening kan behoorlijk uit de hand lopen...

    kenmerk is dat het stationair te horen is en verdwijnt bij verhoogt stationair

    kan je verschuiver zijn in de kop... das minder prijzig dan ben je met een nieuwe verschuiver en een halfuurtje klaar
    maar kan ook je versteller zijn (nokkenastandwiel zelf)
    daarvoor moet de distributie eraf en renault schrijft zelf voor als je de riem los gehad hebt dat je m dan moet vervangen
    nie eens zon gek idee omdat je hem toch los hebt liggen
    maar op die manier loopt de rekening aardig op...


    Dieselgeluid bij stationair (verdwijnt bij gasgeven boven ca 1500 trpm) komt door nokkenasversteller. Dit tandwiel kost ca 190 Euro bij de dealer. Tel daarbij de distributieriem, spanrol, looprol, evt waterpomp en het werkplaatstarief dan weet je het wel...

  • P. Kelder @ 16/07/2009, 15:43

    Heren

    Topic dateert uit 2007 reageren heeft dan vaak geen zin meer.

    Gr. paul

  • Smeets
  • obdpartners
  • jobmotive2
  • Hippored
  • smeets solutions
  • Overwg Olie