Subaru Forester 2006: motor houd in tussen 2000 en 3000 rpm

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: EJ20, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 116

Mijn Forester houd in / schokt bij optrekken tussen 2000 en 3000 rpm daarna loopt hij beter en trekt goed. Dit schokken word erger wanneer je het gaspedaal dieper intrapt, sneller wilt optrekken, als je rustig optrekt is het minder voelbaar. Het wordt minder naarmate de motor beter op temperatuur komt. Hij doet dit in elke versnelling
Verbruik lijkt me ook aan de hoge kant 1 o 10 bij woon werk verkeer, mijn vorige Subaru een Legacy uit 99 met automaat deed op hetzelfde traject 1 op11.
Wie herkend dit probleem.

JKR

Geplaatst door JKR (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Forester? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Ik zou er niet meer mee rijden. Deze storing kan je dure katalysator om zeep helpen.

Gaat er geen foutlampje branden? Werkt dat lampje wel als je het contact aan zet?

JKR (0), 8 jaar geleden

oldford,
ja het oranje lampje in de toerenteller brand als je de auto op contact zet, ik heb hem echter tijdens het rijden nog nooit niet op zien lichten. Heb deze auto sinds eind november 2015, hij heeft nu 89000 km gelopen. Ik heb 2 weken geleden de ECU gereset met een handleiding van het internet, dit gaf wel verbetering maar het probleem kwam langzaam terug

mike forester (0), 8 jaar geleden

dit lijkt behoorlijk op het probleem waar mijn forester (2000) ook last van heeft....
ook mijn auto geeft niks aan..
ik rijd er nu al 2 maanden mee... ben bij 4 verschillende garages geweest en niemand weet het probleem op te lossen.....

JKR (0), 8 jaar geleden

Hallo,
Heb de auto terug van de garage. Er is een schakelaar vervangen die door het rempedaal bediend wordt en het ABS systeem activeert. Deze schakelaar bleek slecht te zijn en signalen naar het ABS systeem te sturen dat dan ging afremmen terwijl dit niet nodig was. Dit is dan ook een verklaring voor het hogere benzine verbruik.
Ik rijd er nu een paar dagen mee en de auto rijd soepeler, makkelijker. Probleem lijkt verholpen te zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.