Suzuki Baleno: motor smoort suzuki baleno

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Ik heb het volgende probleem, mijn suzuki baleno (b.j. 2000) loopt stationair netjes op 4 cyl. maar bij het gas geven is het net alsof de motor gesmoord word!

Ook bromt ie heel erg vanuit het luchtfilterhuis met gas geven!

Mijn vrouw is uit assen komen rijden met een bijna volle tank (volgetankt in stadskanaal en toen naar assen gereden!) en even na zwolle was de tank ook al half leeg met maar 140 kilometer achter de rug, ik heb het idee dat ie teveel brandstof krijgt.......

Iemand een idee waar het aan kan liggen??

hagenaartje

Geplaatst door hagenaartje (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Te veel brandstof + brommend geluid doet mij denken dat de uitlaat lek is.
Lek zit ergens aan de voorkant - spruitstuk gescheurd, spruitstukpakking lek - en beinvloed het signaal van de lambdasonde.

hagenaartje (0), 12 jaar geleden

Lijkt mij niet, toen ie nog liep(ondertussen niet meer!) liep ie heel mooi stationair zonder hard geluid van een lekke uitlaat/spruitstuk! Dat zou je moeten horen toch? Met me collega's en dergelijke over gehad en die zeiden dat het de stationairklep/stappenmotor zou kunnen zijn! zou dat kunnen volgens jou??


en oja, bedankt voor je reactie!!

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Een probleem met een stationairklep/regelaar zal niet die negatieve invloed hebben op je verbruik.
Alle borrel en koffiepraat gewoon vergeten en even naar de dealer/vakgarage (kennelijk afslepen noodzakelijk?).
Kosten heb je er zo weer uit met de huidige brandstofprijzen.

Hoezo "ondertussen niet meer"? Vertel verder.

hagenaartje (0), 12 jaar geleden

Hij liep stat. netjes tot ik lichte tikkies op de stappenmotor heb gegeven... toen startte hij helemaal niet meer, vol gas krijg ik wel het idee dat ie wil starten!

Mijn oom heeft gelukkig ook de kennis van een vakgarage en daar ga ik m morgen heen brengen, gelukkig werk ik zelf bij een bergingsbedrijf (vreugdenhil berging!) dus het afslepen is geen probleem voor mij! Ik heb m immers ook zelf uit zwolle afgesleept!:-)

Nu maar hopen dat het geenn honderden euro's gaat kosten in deze tijd van het jaar!!

hagenaartje (0), 12 jaar geleden

Ik ben er achter......

We zijn gister lang bezig geweest maar we hebben het gevonden, we hadden alles, vonk, benzine en lucht (dat kloteding zou nu toch moeten lopen!!!!)
Bij de bemoeienis van een derde persoon die de lamda eruit schroefde en de auto starrte (en deze het gewoon deed) dachten we dat de kat verstopt zat dus die hebben we ontdaan van het binnewerk! (Zat wel allejezus vastgerot allemaal!!)
Na alles weer vastgeschroeft te hebben startte hij wel maar liep nog steeds beroerd... :-(
Toen zijn we stukje voor stukje de uitlaat los gaan halen en kwamen erachter dat er in het derde deel van de uitlaat (vanaf het spruitstuk) ook een soort kat zit, die hebben we toen ook maar leeggehaald!

Hij loopt nu weer netjes, het co apparaat waar ie nu eventueel op aangesloten word slaat wel groot alarm denk ik maar dat nemen we even voor lief, we kunnen er in ieder geval weer mee rijden!

Even op jacht naar het eerste en derde gedeelte van de uitlaat (en dan maar hopen dat de kosten meevallen!!) en dan kan ie voor de keuring! (iemand een idee waar ik dit redelijk geprijst kan kopen??)

dank voor de reacties ;-)

groeten ikke....

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je het originele probleem al gevonden en gerepareerd? Want anders zijn de nieuwe kat's binnen de kortste keren ook weer verstopt.
Hoeveel CO had je? (En de rest van de gegevens als je die hebt, CO2, HC, O2, Lambda getal).

hagenaartje (0), 12 jaar geleden

Het probleem is volgens ons dat de ouwe eigenaar (een bekende) er altijd aleen maar korte stukkies mee reed en wij meest lange!
Metingen heb ik nog niet laten doen maar ga ik van de week laten doen omdat ik zelf ook heel erg benieuwd ben! (moet ik effe tijd voor hebben)
Ik was van plan op het spruitstuk eerst te halen en dan weer te meten, als ie dan goed is voor de keuring vind ik het ook best......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.