Suzuki Swift: Swift 1.3 GS van 89 problemen met koude motor

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 GS

Hallo allemaal,

Ik heb hier al het 1 en ander gelezen over de problemen met een swift.
Ik had op een gegeven moment problemen dat die stationair bijna niet wilde blijven lopen.
Naar de garage geweest en die hebben hem hoger gezet.
Hij heeft onlangs een beurtje gehad lucht,brandstoffilter en bougies zijn vervangen.
Nu heb ik sinds van de week het probleem dat als ik met een koude motor rijd dat die naar de 2000/2500 toeren gaat.
Als ik rem en dan de koppeling intrap om terug te schakelen.
Als ik hem dan oplaat komen rijd hij in zijn 2 dan ook iets van 30 km/u met 2000 TPM.
Dat blijft die doen tot die warm is.
Hij rijd rustig 1op9 /10.
Heb al het een en andere nagekeken Toen ik het luchtfilter opende zag ik daar iets van olie of benzine in de carb liggen.
Dat ligt dus ook op mijn filter nu.
Iemand een idee wat het kan zijn?



Groeten Peter

redje84

Geplaatst door redje84 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

limbra (555), 12 jaar geleden

Een beetje olie in het luchtfilter kan veroorzaakt worden door een slechte carter ventilatie , (slang vervuild , oliepeil te hoog , caterventilatieklep ) .
Je kunt de slang reinigen en dan het zaakje ff in de gaten houden komende tijd.
Als het geen vette olie zooi wordt/is zou ik me daarover niet al teveel zorgen maken, maar wel ff in de gaten houden.

Wat betreft het stationair toerental bij koude motor ,heeft met je automatische choke te maken , deze kun je af (laten) stellen zodat hij wat minder toeren maakt
als de motor koud is, 2000 / 2500 toeren is iets aan de hoge kant voor de choke. wordt de auto ook niet zuiniger op.

redje84 (0), 12 jaar geleden

Ja heb hem al wat lager gezet draait nu 1500 met koude motor.
Heb ook het slangetje van de kleppendeksel naar de carb schoon gemaakt.
Ook maar even koelvloeistof in de radiateur gedaan want was bijna leeg.
Dacht dat de garage het had gedaan maar blijkbaar niet.
Vandaar dat de temp ook zo snel steeg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.