Talbot Matra Murena 1981: loopt op 2 cylinders

Bouwjaar: 1981

Ik heb vorige week zelf iemand geholpen met een probleem aan zijn Murena en nu heb ik het zelf en weet niet hoe het op te lossen.
Het kwam er in eens in, loopt zowel koud als warm niet mooi stationair, op toeren rijden gaat prima.
wat ik zelf heb gedaan, bougies vervangen, kabels vervangen en vacuumslangen nagekeken en geen lekkage geconstateerd.
Motor liep altijd erg mooi, geen lekkage of wat dan ook. Ook de koppakking lijkt mij in orde, het koel systeem blijft mooi op pijl en geeft geen inwendige druk. Zoals ik nu zie lijken de 3e en 4e cylinder niet lekker mee te doen. Wie of wie heeft de oplossing. Ik kan er mee rijden maar slaat gauw af nu, ik heb hem voor nood stationair hoger gezet maar stinkt naar de benzine van achter.

cor1821

Geplaatst door cor1821 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Talbot Matra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

JAN/DODGE (0) PRO, 18 jaar geleden

Welke motor ligt hier in?
Dus het motortype.
Anders de verdeelkap met kabels doormeten

sarabande99 (0) PRO, 18 jaar geleden

compressie meten!

jan T (10) PRO, 18 jaar geleden

HEEFT HIJ GEEN DUBBELE CARBURATEUR ZOALS DE BAGEERA DAN ZOU HET DE STATIONIARESPROEIER KUNNEN ZIJN DEZE MOET JE ER DAN UITHALEN EN DOOR BLAZEN ; DIT PROBLEEM KWAM VEEL VOOR BIJ SIMCA MET EEN DUBBELE WEBER CARBURATEUR.
GROETJES JAN.

cor1821 (0), 18 jaar geleden

Jan, wat bedoel je met die dubbele carberateur, het is een 1.6 motor en de carberateur heeft twee inlaat kleppen, twee gaten dus, het is een Weber, er zitten twee stelschroeven op.
als het deze is waar kan ik de stationair sproeier dan uitdraaien. voor de rest was het altijd een prima motor, het kwam ook ineens, wellicht vuil of water. heb je er ook een plaatje van, bellen mag ook 06 53 790951, iedereen met een oplossing mag uiteraard bellen. alvast bedankt allen. Cor

jan T (10) PRO, 18 jaar geleden

als je op je knieen zit en je kijkt naar de carburteur dan zitten ze zo n beetje halverwege als je ze eruit draait dan kun je ze uitelkaar halen ; in twee stukjes; en dan kan je ze zo door blazen het is een messing schroef die vast aan zit en er zit er een zowel links en rechts dus niet je co schroef want die zitten helemaal beneden.
groetjes jan.

cor1821 (0), 18 jaar geleden

Jan, ik heb inmiddels de sproeiers eruit gedraait, het zijn twee messing schroeven en ca 5 cm lang met een paar kleine gaatjes aan de zijkant, ik heb ze met perslucht door geblazen maar zonder resultaat, wellicht toch ergen valse lucht.wellicht wil je er naar kijken als het in de buurt is tenminste, ik woon in Valkenburg bij Katwijk aan zee. alvast bedankt voor de moeite.Cor

jan T (10) PRO, 18 jaar geleden

heb je ze ook uit elkaar gehaald ze bestaan uit een deel met gleuf en een onderst deel met gaatjes deze moet je uitelkaar trekken en dan door blazen ; je moet er dan door een kunnen kijken als je naar het licht kijkt.
groetjes jan.

jan T (10) PRO, 18 jaar geleden

en nog wat je zij 5 centimeter lang dit zijn niet je stationiare sproeiers die jij bedoelt zitten zeker boven in ; je moet ze hebben aan de zijkanten van de carburateur ik schat dat die ingeveer 2,5 cm lang zijn.
groetjes jan.

cor1821 (0), 18 jaar geleden

ja die bovenop zitten heb ik eruit gedraait, maar ook die aan de voorkant zitten, met een drukveertje er omheen, dat is een soort naald met een punt. andere zie ik niet, ik zal morgen nog eens kijken dan aan de zijkant, het lijkt allemaal simpel? meestal lukt het me wel. nogmaals bedankt.

jan T (10) PRO, 18 jaar geleden

JE MOET NUIET DIE MET EEN VEERTJE LOS DRAAIEN DAT ZIJN DE CO SCHROEVEN ; JE MOET ZE AAN DE ZIJ KANT HEBBEN EN ZE MOETEN UITELKAAR KUNNEN ; DE CO SCHROEVEN MOET JE NU ER IN DRAAIEN EN IN EERST INSTANTIE 8 OMWENTELINGEN TERUG DRAAIEN ; MAAR JE MOET WEL NU HET CO LATEN CONTROLEREN.GROETJES JAN.

cor1821 (0), 18 jaar geleden

Jan, bedankt, ik ben wat laat maar het is vandaag gelukt, ik heb je advies gevolgt en het hij draait weer als nieuw, ook heb ik de bougies en de kabels vernieuwd, wellicht was daar ook een probleem.

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Ja die dubbele Webers daar bleef je de sproeiers van schoonmaken. Zeker van de 1300S. Ook wel eens meegemaakt dat ze ook met perslucht niet te reinigen waren. Blikje carburateurreiniger direct op de benzinepomp aansluiten was dan de oplossing. Belangrijk is goede benzinefilters.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Talbot Matra of stel zelf een nieuwe vraag.