Toyota COROLLA: Bergen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3ZZ-FE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

Even een korte vraag
Ben op vakantie geweest in Oostenrijk met 4 volwassenen en een kofferbak vol bagage.
Moest 12 haarspeld bochten maken van ongeveer 10% helling.
In zijn 2 naar boven met 45 kmh naar boven.
Wordt gvd gewoon ingehaald door elke auto die als een speer naar boven vliegen!!!!
Hoeveel pk moet je dan wel niet hebben?
Mijn auto heeft 110 pk ,naar een Auris gekeken maar is ook geen optie,heeft minder pk als mijn auto.
Wat is het maximale eat ik eruit kan halen in zijn 2,inzijn 3 is absoluut niet te doen ,wagen versneld niet!!

joostm

Geplaatst door joostm (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ferdinand (60), 7 jaar geleden

Wat ik niet uit het geheel haal, is waren dat vergelijkbare auto,s en ook vol bepakt.Want met een 1600 motor en die bepakking vind ik als het daadwerkelijk 10% hellingen waren,nog niet zo gek.Maar je kan er zo achter komen.Laat een compressie en vermogen test doen of doe het zelf.Waarschijnlijk zal daar uit blijken,dat het fabrieksvermogen enigszins is ingeboet.Dankzij onze vlakke wegen merk daar in Nederland niet zoveel van.Je komt er pas achter als hij echt moet werken. Overigens vermeld je geen km-stand.En heb je je koppeling al vervangen(zie een vorig topic).
Ferry

joostm (0), 7 jaar geleden

Technisch 100 % ,178000 km
Rij al 11 jaar deze route en elk jaar hetzelfde .
Dit jaar toch de vraag gesteld aan problemcar
Aan de auto zal het niet liggen,is al 11 jaar zo
Is geen probleem maar vindr het toch vreemd

joostm (0), 7 jaar geleden

Topic gelezen Ferdinand
Begrijp wat ze bedoelen,was geen probleem maar hier kan een slotje op
thx

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.