Toyota Avensis: probleem met melding motorstoring

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: t25, Motorinhoud (cc): 2231, Vermogen (kw): 110

welke cylinderdruk moet ik meten bij deze Toyota
meet nu voor cylinder 1, 2 3 en 4
25 50 50 50 bar
dus probleem ligt mogelijk bij 1 ste cylinder . Oplossing?
Welke zijn hierbij normale gemeten waarden?
kreeg melding via lampje "motorstoring"
lampje Is plotseling niet meer gaan branden.
Bij lage temp moet ik doorstarten. Nadien geen problemen meer bij starten

graag hulp

libert

Geplaatst door libert (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

libert (0), 7 jaar geleden

kan iemand me helpen

daandc (0) PRO, 7 jaar geleden

Als ik het goed heb is dit een 150 pk diesel!

Sowieso zal je het probleem rond het compressieverschil moeten oplossen of in de zuiger (veren) of een slecht sluitende klep .

Druk weet ik ook niet zo maar die 50 bar is aannemelijk zeker gezien je meting .

Als een vermoeden hebt dat het de zuigerveren betreft zou je een motorflush kunnen proberen om je zuigerveren de vervuiling hiervan op te lossen .

Het te lange doorstarten kan ook door je gloeiers komen probeer hier je amperage eens van te meten die moeten nagenoeg alle 4 gelijk zijn .



Maar ik zou eerst concentreren op het verschil in compressie .

succes

libert (0), 7 jaar geleden

alvast bedankt voor je reactie
we hebben nog een tweede meting gedaan op aanraden van een vriend op deze manier.

We hebben klep 1 terug gemeten
resultaat 25 bar
dan een beetje olie via meetplaats ingebracht en terug gemeten.
resultaat onmiddellijk 40 bar.
Zodat er inderdaad bijna met zekerheid op cylinder 1 een probleem is.

Wat is een motorflush?. Ben een leek in automechanica .
Garage verklaard dat kosten de pan uit vliegen en ik auto best wegdoe.
Motor moet gedemonteerd worden en vervangen worden

daandc (0) PRO, 7 jaar geleden

Tja als je het goed wilt doen dan komt er een revisie bij kijken cillinderkop lichten nieuwe zuiger + veren en een nieuwe koppakking carter los etc het zijn voor namelijk de arbeidskosten .

Mischien dat een universeel (garage) goedkoper is ?

Wil je geen overbodige kosten maken maar wel wat proberen zou een motorflush bij een auto materialen grossier kunnen halen en deze bij je olie gooien in de hoop dat het je zuigerveren zijn die vast gekoekt zitten .

Goed de instructies lezen die hierbij geleverd worden elk merk heeft zijn procedure .

Daarna moet je wel de olie vernieuwen .

Het is het proberen waard .

libert (0), 7 jaar geleden

een andere motor plaatsen is wat de garage voorstelde als mogelijkheid: kostprijs +- 4000 €
Voor een auto van 11 jaar een slechte beslissing lijkt me.

Een kleine garage gaf aan dat ze er niet aan wilden beginnen doordat de hele motor er eerst uit moest bij dit type wagen en dat de werkuren dan te veel doorwegen.

Wat betreft de motorflush. Heb als leek het opgezocht en dit zou een mogelijkheid zijn om te proberen, weliswaar met het risico dat het nog erger werd.
Toch hebt U me heel mooi geholpen. Als ik alles op een rijtje zet , met wat ik nu weet, is het niet onlogisch wat gebeurt, gezien de (te) vele korte afstanden die gereden werden en ook wegens het gekende probleem met de cylinders van deze type auto. In het verleden heeft Toyota hier diverse motoren in garantie vervangen. Heb dan maar de knoop doorgehakt en een nieuwe wagen aangeschaft, zeker met spijt, omdat deze auto mij prima voldeed en ik hem zeker niet weggedaan had, mocht dit probleem zich niet gemeld had.

daandc (0) PRO, 7 jaar geleden

Libert je hebt je huiswerk goed gedaan want dat had ik er inderdaad bij moeten vertellen .

Er kleven risico's aan het flushen maar als je auto(motor) toch al slecht is dan kun je soms de gok wagen .

Maar toch bedankt voor je feedback en veel plezier met de nieuwe !

libert (0), 7 jaar geleden

ik wil je heel erg bedanken voor je feedback.
Mocht ik nog niet beslist hebben om die nieuwe auto te kopen, had ik zeker de gok gewaagd, want ik vind het nog steeds een prachtige wagen om mee te rijden
Wat me een beetje misnoegd maakt bij een garage is het volgende.
Ik heb 20000 km voordien gemeld dat ik olie begon te verbruiken en de auto bij gas geven een weinig rook gaf aan de uitlaat.
Reactie: doe er olie bij en anders gaat het je meer kosten als we daar aan beginnen.
Had op zijn minst bij de laatste melding
verwacht dat ze zouden vermelden dat flushing een kans gaf en wat dan de kosten waren.
Maar nee, direct over grote kosten praten.

mvg
Libert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.