Volkswagen Caddy 1998: electrische storing na motorwissel 1.9 diesel



  • gehatra @ 30/11/2010, 01:28

    Volkswagen Caddy
    bouwjaar: 1998
    brandstof: diesel
    motorcode: 1.9

    hallo graag hulp bij het volgende probleem

    onlangs hebben we een 1.9 diesel in een caddy gebouwd alles paste want zo eentje kwam er ook uit enkel treden er de volgende problemen op

    gloeien wil niet normaal
    brandstofklep komt spanning op enkel als je de draad erop druk is de spanning weg
    temperatuurmeter en brandstofmeter werken niet

    dit werkte eerst prima

    we dachten eerst aan de zekeringskast enkel nu hebben we bij een peugeot partner hetzelfde probleem

    wie o wie weet wat dit kan zijn

    er is bij de caddy geen computer te bekennen

    groet klaas


  • Guest @ 30/11/2010, 12:25

    dan heb ik het idee dat de elektronica (ingeleerd)reset moet worden omdat hier een startonderbreker opzit en die is gelinkt aan de vorige auto waar de motor uit komt

  • gehatra @ 30/11/2010, 15:33

    tja dat dacht ik ook enkel bij de caddy is het zo dat ze daar al eerder een een 1.9d ingebouwd hadden terwijl dat eerst een sdi is geweest en toen de computer ook verwijderd hebben

    en bij de partner is het zo dat daar een motor ingebouwd is zonder computer terwijl de vorige (oude) motor wel een computer had

    komen de problemen daar nu vandaan

    we zaten al te denken dat de caddy het probleem massa was enkel betwijfel ik dat of zou het kunnen zijn dat er op het centrale massapunt geen goede massa zit


    erg ingewikkeld allemaal

  • Guest @ 30/11/2010, 16:18

    je kunt toch een startkabel vanaf min accu andere klem op het blok zetten of op de pomp zelf

  • Mercury @ 02/12/2010, 01:05

    even een paar vragen en opmerkingen, heb je zelf de zaak omgebouwd?
    Heb je de voertuigen uitgelezen?
    Heb je alle aansluitingen gecontroleerd, en hoezo zou een sdi met ecu ineens bij een tdi geen ecu nodig gehad hebben en nu ook niet?
    En wat moet een peugeot in een topic over een vw?


    Gr Peco Power

  • Guest @ 02/12/2010, 08:30

    toch heb ik zo'n idee dat die pomp ontgrendeling gelinkt zit aan de startonderbreker van de vorige auto,ik heb dit laatst gezien bij bedrijf die hadden een andere brandstofpomp op de auto gezet en moest met diagnose apparatuur de pomp ontgrendeling ingeleerd worden want hij wilde niet lopen en daarna wel

  • Mercury @ 02/12/2010, 10:14

    robby10030 :

    toch heb ik zo'n idee dat die pomp ontgrendeling gelinkt zit aan de startonderbreker van de vorige auto,ik heb dit laatst gezien bij bedrijf die hadden een andere brandstofpomp op de auto gezet en moest met diagnose apparatuur de pomp ontgrendeling ingeleerd worden want hij wilde niet lopen en daarna wel


    In dit geval wachten we even op de (1/2) wijze VAG specialist, die komt wel uit z'n KELDER, John heeft ook al een oog op dit topic, dus er komt wel een oplossing.

    gr

    Peco Power

  • Jan227 @ 03/12/2010, 21:36

    Hallo, waarschijnlijk zit er op de huidige brandstofpomp een zgn regelapparaat brandstoftoevoer welke ook correspondeert met een sleuteltransponder via een regelapp wegrijblokkering. Over de brandstofafsluiter die altijd al op de VW VE Bosch verdelerpompen zat, is een zwart kastje mbv breekbouten gemonteerd, welke uiteindelijke spanning vanaf contactslot op de afsluiter zet als de wegrijblokkering de sleuteltransponder herkent. Ik denk dat in dit geval het uit zal draaien op regelapp brandstoftoevoer op de pomp verwijderen, omdat je de rest van de wegrijblokkering die bij de motor hoort, er niet bij hebt. Gebruik de zoekfunctie maar eens betreffende dit onderwerp. Groet Jan227

  • ashoes
  • OBDpartners
  • obdpartners
  • jobmotive2
  • Hippored
  • smeets solutions
  • Overwg Olie