Volkswagen PASSAT: Motor schokt stationair

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CAY, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Ik heb sinds circa 5 maanden een VW Passat 1.6 TDI (motorcode CAY) van 2011 met 126dkm, al vanaf het begin heb ik te maken met het volgende probleem;

Als de auto stationair loopt dan schokt het blok zeer frequent, dit is ook te voelen in het interieur, het toerental zie ik hierbij niet schommelen. Onder het rijden constateer ik verder niets afwijkends.
Bij uitlezen kwam de volgende melding naar voren; ‘’P00C600 - Hoge brandstofdruk – Minimumdruk niet bereikt’’ Dit is toen gereset en is later niet weer naar boven gekomen.

De auto is hierna voor deze klacht onder garantie bij een lokale garage geweest, deze heeft een en ander gecheckt en het brandstoffilter vervangen, volgens hen is er niets afwijkends geconstateerd.
Later is ook nog een software update gedaan, hierna is het schokken erger geworden.
Naderhand ben ik er ook achter gekomen dat de auto april 2015 voor dezelfde klacht naar de dealer is geweest, toen is door hen de drukregelklep (N276) vervangen.

Ik kom er even niet verder mee, wat is hier aan de hand?
Al om mee heen gekeken en nog niet een goed adres tegengekomen dat me verder kan helpen.

van Dellen

Geplaatst door van Dellen (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

vwer (0), 7 jaar geleden

Ik zou je verstuivers eens laten uitlezen met vcds,bij een 1.6 komt dit wel eens meer voor .Bij een afwijkende waarde krijg je klachten die je beschrijft.

van Dellen (0), 7 jaar geleden

Inmiddels de auto gehad bij een VW-specialist. Hij gaf aan dat 1 verstuiver slecht was en dit het moest zijn, deze vervangen en klacht nog steeds aanwezig. Vervolgens dit gemeld en toen zou er nog een verstuiver zijn die ook twijfelachtig was, deze ook vervangen.

Helaas is de klacht nog steeds aanewezig.

Wat me vanmiddag nog opviel toen ik door de wasstraat ging is dat op het moment dat de auto in neutraal staat en rolt, waardoor het stationaire toerental iets oploopt, het schokken geheel weg is..?

Ik krijg er zolangzamerhand een punthoofd van, vooral omdat de auto verder perfect is.

ricky (0) PRO, 7 jaar geleden

Kan ook aan het 2 massa vliegwiel liggen maar dit is iets wat je zelf moet voelen om er echt iets zinnigs over te zeggen.

van Dellen (0), 7 jaar geleden

Auto bij Century gehad en probleem opgelost. Men gaf aan dat de verstuiverwaarden in combinatie met de verkeerde VW software zorgde voor de problemen.

Met andere woorden, de twee verstuivers hadden sowieso vervangen moeten worden, alleen had daarna de meest recente software daarna ook geupload moeten worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.