Volkswagen GOLF CABRIOLET: Valt stil bij al rijdend indrukken koppelingspedaal

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Abs, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 66

Toen ik mijn wagen een golf 3 1.8 cabrio motorcode abs tweedehands aankocht verbruikte deze al veel olie.
Soms rook ik ook een Verbrande olie geur in de wagen en bij stationair draaien bij koude motor pingelde deze een heel klein beetje 1000 naar 950 tr/min bij warme motor was dit probleem verholpen.
Nu starten ik mijn wagen vanmorgen en draaid hij zuiver stationair 1000tr/min maar de wagen schokt heel hard als ik dan gas geef en in neutraal mijn toeren laat afnemen komt deze op 500tr/min waardoor deze vervolg s afslaat en moeilijk terug start ook zie ik een grote rookpluim en stinkt het weer hard naar olie.
De olie die ik gebruik is 5W 40 na aanraden van vorige eigenaar. De wagen heeft nu 197000 km
Kan iemand mij helpen met dit probleem ? Groetjes

Vlassey

Geplaatst door Vlassey (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

Zijn er geen cateronluchings slangen gescheurd?

Vlassey (0), 7 jaar geleden

Neen visueel is er niet op aan te merken.
Ik ga wel eens kijken of deze mss niet verstopt zitten. Nu wil hij zelfs niet meer starten en aangezien iemand die onlangs achter mij reed vertelde dat hij veel zwarte rook zag als hij achter mij reed vrees ik dat het een ernstig probleem is.
En bevriende garagist zegt dat mijn joint de coullasse erdoor is maar dan zou ik toch witte smurrie moeten zien in mijn olie ? Wat dus niet het geval is. Alle hulp is nog zeker welkom!

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

Zwarte rook duidt op teveel brandstof,zit het luchtfilter niet verstopt?
De injector van het monojet injectie systeem kan ook open blijven staan(,bougies vet geslagen).
Of de temperatuur sensor van de ecu geeft geen goede waarde aan.
Kijk ook even naar de massa verbindingen op het motorblok boven de dynamo.
De joint de coullasse is zeker de koppakking? mijn frans is niet zo best.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.