Volkswagen GOLF: Lekkage

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: ATD, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 74

Lekt rechtsvoor onder de bumper, wat kan dit zijn. Alle vloeistofpeilen zijn oke

Durack

Geplaatst door Durack (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 7 jaar geleden

Eerst uitzoeken wat voor vloeistof het is....
Koelvloeistof, remvloeistof, motorolie, bakolie, ruitensproeier vloeistof, stuurbekrachtigings vloeistof...

Durack (0), 7 jaar geleden

Voor zover ik het heb kunnen controleren zijn koelvloeistof, remvloeistof, motorolie en ruitensproeier oke. Waar kan ik de stuurbekrachtigingsvloeistof en bakolie controleren

Hans4040 (300) PRO, 7 jaar geleden

Stuurbekrachtigings vloeistof zit in een potje bovenop de pomp, deksel heeft (meestal) een peil stokje.
Zoniet, dan staan er Min./Max streepjes aan de buitenkant van dat potje.
Bakolie controleer je aan de zijkant van de bak (plug)

Maar rechtsvoor onder de bumper kan eigenlijk alleen maar ruitensproeier vloeistof zijn...heb je koplampsproeiers?

arjankempeneers (0) PRO, 7 jaar geleden

Is een automaat toch? kan evt oliekoeler van automaat zijn. En rechts bedoel je passagierskant toch?

voyager (0), 7 jaar geleden

Rechts is altijd passagier kant.Als er over links of rechts gesproken wordt. Bedoelen we altijd gaande van uit rijrichting.
Gezien het een automaat is (Hans wordt hier niet tegengesproken) zou een meetstok(vergelijkbaar aan motorolie pijlstok) aan de rechterzijde tegen schutbord zitten(hadden de automaat bakken vroeger)Meten met warme olie en draaiende motor dacht ik.Oliekoeler als die er op zit,zou ergens voor de radiateur horen te zitten, dus niet rechts onderin.

Hans4040 (300) PRO, 7 jaar geleden

@voyager; je hebt gelijk wat betreft het oliepeil van de automaat...even niet opgelet;-)
De oliekoeler, als die erop zit, heeft leidingen vanaf de bak naar de koeler.
Die leidingen willen wel doorroesten...

Maar de topicstarter, Durack, reageerd niet op onze berichten, dus het zal wel klaar zijn.

Durack (0), 6 jaar geleden

Heb alles gelezen en nogmaals gecheckt.
Peilstok voor automaat kan ik niet vinden.
Wanneer een leiding van de oliekoeler lekt zou dat toch te zien moeten zijn aan het oliepeil?
Moet op jaarbasis bij 30.000 km ongeveer 3/4 liter olie bijvullen?

kaleido 1 (1445) PRO, 6 jaar geleden

Motoroliepeil is niet hetzelfde als automaatbak oliepeil , dus toch even op zoek naar de peilstok voor de automaatbak , we praten hier over de oliekoeler/leidingwerk van de automaatbak.

Durack (0), 6 jaar geleden

Zag het onderstaande op een ander forum, dus zal de garage moeten inschakelen.

Versnellingsbak NIET in noodprogramma
* auto moet horizontaal staan
* keuzehendel in stand P.

VAG-COM aansluiten en motor starten.
Systeemgroep 2, automatische bak ==>08 - meetwaardeblok ==> groep 005. dan wachten totdat in displayveld 1 de temperatuur tussen de 35 en 45 °C is.

de sluitstop van de carterpan van de versnellingsbak eruit draaien. er loopt wat ATF uit. als er ATF uit de boring blijft druppelen is het ATF-peil goed. blijft hij niet druppelen dan is heit peil te laag.

daarna de sluitstop weer inbouwen en evt ATF bijvullen. Let op dat je bij het monteren van de sluitstop een nieuwe pakking monteert.

Durack (0), 6 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de wijze raad. Ik kan niets vinden, staat nu (23/5) in de garage voor grote beurt en APK, nemen het mee.

Durack (0), 6 jaar geleden

Volgens de garage zou de turbo bij een in/uitlaat wat "zweten", minimaal olieverlies.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.