Volkswagen 0 1992: schudden, niet fijn rijden en slecht stationair

  • guido3877 @ 30/12/2006, 16:48

    Volkswagen 0
    bouwjaar: 1992
    brandstof: benzine
    motorcode: 1400

    Hallo mijn auto loopt niet fijn stationar? wat te doen? En heb draagarm rubbers vervangen en de voor schokbrekers.. kan het zijn dat de auto daardoor wat gaat schudden en lichtelijk trillen? Na uitlijnen kan dat dan over zijn??


  • Fries33 @ 30/12/2006, 17:28

    Als jij je draagarmrubbers hebt vervangen en andere schokbrekers (voor) hebt gemonteerd, dan moet je auto zeker opnieuw uitgelijnd worden.

    Ik kan me herinneren dat jij vaker eens een vraag hebt gesteld over het slechte rijgedrag van je auto, nog niet opgelost????

    http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=69772

  • guido3877 @ 30/12/2006, 17:30

    hey, haha jah dat klopt. met trekken aanstuur, heb 2 andere en smallere banden gemonteerd en nu trekt en zoekt hij niet meer.. toen trilde hij dus balanceren, toen miste er een ring en nu schud hij dus weer wat en trilt lichtjes

  • Fries33 @ 30/12/2006, 17:54

    Dus alles even op een rijtje. Je hebt rubbers en schokbrekers vervangen, is de auto daarna uitgelijnd????
    Na montage van smallere banden trilt het stuur???
    Je mist dus een ring, centreer-ring neem ik aan. Als deze er niet tussen zit kan een goed gebalanceerd wiel heel goed trilling veroorzaken omdat je kans hebt dat het wiel niet goed gecentreerd op de naaf zit door het ontbreken van een centreer-ring.

  • guido3877 @ 30/12/2006, 23:32

    heb de centreer ring er tussen maar rijd nog niet helemaal trillings en schud vrij.. heel appart.. stationair loopt ie ook ni altijd goed en nee heb nog niet uitgelijnd, van de week ff doen..

  • Fries33 @ 31/12/2006, 00:28

    Laat hem dan eerst maar eens uitlijnen en eventueel balanceren.
    Staat je auto op de wielen en banden zoals op de foto?? Zo ja, met deze platte bandjes kun je uberhaubt nooit echt comfortabel rijden. Hoe platter de band hoe meer de oneffenheden in het wegdek worden doorgegeven aan de ophanging / stuurinrichting.

  • guido3877 @ 31/12/2006, 00:31

    jah dat is wel zo maar ook op vlakke weg is ni echt fijn en schudden

  • Fries33 @ 31/12/2006, 00:54

    Ben je, zoals aangegeven in je vorige topic, ook teruggegaan naar de standaard maat velgen en banden voor dit type auto. Eventueel 15" kan ook nog wel zonder problemen onder deze Golf.
    Heb je misschien een beschadigde band, karkasbreuk??? Soms kun je dit zien, een uitstulping op je band.

    Nog even iets wat in je vorige topic niet aangehaald is, heeft de auto aanzienlijke schade gehad??

    Wil niet sneu doen, maar als ik dit soort "gepimpte" auto's zie gaan bij mij de nekharen al overeind staan.
    Bestuurders van dit soort auto's zien zichzelf meestal als potentiele Michael Schumachers en/of Sebastian Loebs.
    Vaak hebben dit soort auto's al het nodige meegemaakt, bestuurders denken dat ze dmv spoilers, een stuk kachelpijp, verlagen, extreem brede bandjes, subwoofer om doof van te worden, open luchtfiltertje een raceauto creeren en gaan daar ook dusdanig mee om. Vaak worden deze aanpassingen met de hand op de knip uitgevoerd. Dit soort auto's zijn daar niet voor gemaakt.

    Hoop voor je dat je geen kat in de zak hebt gekocht. Tuurlijk moet deze auto ook wel weer goed te krijgen zijn, maar wat gaat je dat kosten wil je het goed laten doen?? Zou erg sneu voor je zijn als je er dan achterkomt dat dat de reden is waarom de vorige eigenaar hem heeft weggedaan.

  • arie549 @ 31/12/2006, 09:40

    schudden en trillen kan ook heel goed door de aandrijfassen komen......

    kapotte kineten komen ook wel voor bij dit type golf. ze hoeven niet altijd herrie te geven in de bochten...

    wat je nog kan doen om te proberen , baat het niet schaadt het niet...wielen balanceren aan de auto, dan wordt de hele aandrijflijn en remmerij meegebalanceerd en kan soms bij probleem gevallen oplossing bieden.

    ik sluit mij overigens aan bij de mening van fries, met zo'n plat bandje ga je ieder steentje van het asfalt voelen in je stuur/carroserie.
    dat zal op de ene asfalt weg minder zijn dan de andere.
    maar daar mag het in feite niet om trillen en schudden.

  • guido3877 @ 31/12/2006, 10:11

    wielen ballanceren aan de auto? en dat kunnen ze overal waar ze ookgewoon ballanceren?

  • arie549 @ 31/12/2006, 10:34

    nee balanceren aan de auto kan niet overal, vaak bij de beter bandenhandel, volgens mij heeft euromaster en profile deze apparatuur ook in huis.

  • Fries33 @ 31/12/2006, 12:10

    Guido, Het ballanceren met een zgn scooter is in je vorige topic ook al aangehaald. Profile of Euromaster beschikken over de apperatuur.
    Laat de volgende zaken eens door een professioneel bedrijf uitvoeren/nakijken:
    - eerst eens kijken of de auto schade heeft gehad en vakkundig is gerepareerd, met name wielophanging, subframe, achteras.
    - aandrijfassen (kineten).
    - ruimte stuurinrichting.
    - alle bouten van je wielophanging/subframe natrekken.
    - kijken of er een slinger in je nafen zit
    - hebben de velgen de juiste ET waarde
    - gebruik je spoorverbreders (wegdoen die rommel)
    - kijken of er een hoogte, zijslag in je velgen/banden zit
    - uitlijnen
    - balanceren aan de auto

    Het zal je geld gaan kosten, maar is de enige manier om tot een oplossing te komen.

  • arie549 @ 31/12/2006, 12:34

    het kan nog simpeleren en goedkoper...................

    probeer van een trillings en schudvrije golf 2/3 of vento/jetta een setje wielen met banden te lenen, rij hier maar eens mee.
    is het probleem dan opgelost kun je van het lijstje van fries al heel wat doorstrepen.

    doet hij het dan nog...kun je de band/velg combi uitsluiten en verder zoeken. o.a kromme naaf en kapotte homokneet.

  • Fries33 @ 31/12/2006, 13:08

    Wat Arie hier aanhaalt kun je natuurlijk ook proberen, succes.
    En moge je in 2007 in een trillings- schudvrije auto rijden.