Volvo 164: Loopt met warme motor ERG slecht - uitdaging!

Bouwjaar: 1970, Brandstof: Benzine, Motorcode: B30E, Motorinhoud (cc): 3000

Ik heb al een tijd lang een flink probleem met mijn Volvo 164E 1970.

Ik kom er écht niet meer uit..

Hieronder een uitgebreide omschrijving:

De wagen loopt prima. Wanneer de motor op temperatuur is, houdt hij ontzettend in, stottert na elke bocht en lijkt te verzuipen/verstikken. Soms slaat hij helemaal af.
Als ik de motor dan uit zet (loopt de temperatuur nog wat op omdat er niet gekoeld wordt) en daarna weer start, loopt hij weer een paar minuten prima... Het lijkt dus temperatuur OF ''rijtijd'' afhankelijk. Heel vreemd.


Wat is er ondertussen al gedaan:

Nieuwe bougies
Nieuwe bougiekabels (én doorgemeten)
Nieuwe bobinekabel
Verdelerkap/contactpunten
Andere condensator
Vacuüm ontstekingsvervroeger gecontroleerd

Injector pakkingen vervangen
Alle stekkers op sensoren schoongemaakt/vervangen
Temperatuursensor op het blok nieuw
Alle pakkingen vervangen (sensoren, koude start injector)
Koud start injector schoongemaakt
Benzineleidingen verlegd naar koelere plaats
Extra ontluchting op de tank
Benzinedrukregelaar versteld met warme en koude motor
Controle op valse lucht zuigen

[url=https://postimg.org/image/ne57xxuk1/][img]https://s32.postimg.org/ne57xxuk1/DSC_18...[/img][/url]

volvo164e

Geplaatst door volvo164e (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 164? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

Hang hem eens aan de 4 gassentester. Loopt hij te rijk of te arm? Welk systeem zit hier in ? Kjet of d-jet?

Mvg diagnoseoplocatie.nl

mrah (0) PRO, 7 jaar geleden

Kleppen gesteld?
Nokkenas versleten? berucht probleem bij b20/b30 motoren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 164 of stel zelf een nieuwe vraag.