Citroën C4: P0341 Storing nokkenassensor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Een C4 1.6 benzine met een vreemd probleem.
Storingscode (uitgelezen met KTS550) P0341 is aanwezig. Niet permanent na wissen storingsgeheugen binnen 500 km zit storing er weer in.
De distributieriem is kort geleden vervangen en is tot twee keer toe opnieuw op tijd gezet. De storing komt echter toch weer terug en het rare is dat we geen nokkenaspositiesensor kunnen vinden bij deze auto? In onze KTS550 kunnen we ook niets vinden over deze sensor.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak van deze storing zou kunnen zijn, en waar de nokkenaspositiesensor bij deze auto zit?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Aktief

Geplaatst door Aktief (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

janh5107 (0) PRO, 9 jaar geleden

Bosch is niet de beste i.v.m franse merken. lees hem eens uit met een andere- of de citroentester.

Aktief (0) PRO, 9 jaar geleden

Vanmiddag door Citroen dealer laten uitlezen. Ook hier code P0341 en de mededeling dat er inderdaad geen nokkenassensor op zit. Ze hebben wel een software update gedaan. Tot slot een advies om een nieuwe accu te monteren, aangezien de auto met de oude accu wel erg flauw startte. We gaan het zien. De klant haalt de auto weer op en als het goed blijft gaan, melden we ons niet weer. Als er wel wat te melden is, dan staat het hieronder.

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

NFU motor?
Wat voor bobine is er gemonteerd? Deze zorgt voor de terugkoppeling van de nokkenaspositie.
Een imitatie geeft nog wel eens deze storing.

Hieronder een citaat van GMTO:

Deze motor is voorzien van een motormanagementsysteem
dat onder andere bestaat uit een
krukassensor en een DIS-bobineblok met cilinderherkenning,
maar geen nokkenassensor. Toch
worden de injectoren, tijdens het lopen, sequentieel
aangestuurd en normaal gesproken is daar
een nokkenassensor voor nodig. Sequentieel
bedrijf is hier toch mogelijk door de aanwezigheid
van een speciale schakeling in het bobineblok dat
de hoogte en vorm van de ionisatiespanning
detecteert tijdens de ontbranding en dit als een
puls aan de ECU doorgeeft.

Aktief (0) PRO, 8 jaar geleden

Auto is stil gevallen op vakantie. Volgens Duise citroen dealer defecte nokkenassensor. Deze vervangen en de klant rijdt nu probleemloos rond.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.