Citroën Xm: verzuipt bij stationair

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 ct turbo aut.

Hallo collega''s hebben een xm binnen gekregen met een gebroken distributieriem cilinderkop laten reviseren en koppakking vervangen,ook de turbo zat wat vast hebben die ook vervangen.

Na alles gemonteerd te hebben en dubbel na gelopen start de motor heel erg moeilijk met een beetje gas en maar doorstarten loopt hij ,maar staat te verzuipen ploft wat in uitlaat,op hoger toerental wil hij wel goed lopen maar om weg te rijden met een automaat is dit niks bougies vervangen bobine vervangen injectie relais vervangen maar niets helpt>wie heeft er een idee? wij zien het even niet zitten

noordwal

Geplaatst door noordwal (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën XM? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harry4203 (400) PRO, 8 jaar geleden

storingen aanwezig? 4-gasmeting gedaan om te kijken of ie echt verzuipt? staat ie 100% zeker op tijd, lijkt er zo op van niet.

apalracer (0) PRO, 8 jaar geleden

denk dat de distributieriem een tandje verkeerd staat of een verkeerde riem gebruikt

noordwal (0) PRO, 8 jaar geleden

Hij zou op tijd moeten staan pen in nokkenas en pen in krukas. co is even goed en gaat dan naar 7,8 % goede riem 114x17 orgineel kan nog geen foutcodes lezen de stekker voor de oude aansluiting voor onze lexia en actia is verdwenen gaan er morgen even een lenen bij collega.
als de pennen er in zitten heeft hij aan de trekkende kant wel veel ruimte

noordwal (0) PRO, 8 jaar geleden

hallo,als aanvulling nog hebben hem uitgelezen de enige foutcode was mengsel regeling,hij verzuipt zo erg dat hij bijna niet meer aan te krijgen is als ik de injectoren loskoppel wil hij wel nog heel even aan slaan maar als de injectoren weer aangesloten zijn doet hij niets meer?wie aub heeft de oplossing

harlie (0) PRO, 8 jaar geleden

Blijven de injectoren misschien open staan? Dit kun je horen met een stethoscoop op de injectoren, je moet dan een tikkend geluid horen bij lopende motor. (dit is het geluid van de naald die op de zitting valt)

harry4203 (400) PRO, 8 jaar geleden

Blijf zeggen dat ie niet op tijd staat. Weet je zeker dat de krukaspoelie niet verdraaid is op de vulcanisatie, waardoor 't lijkt of ie op tijd staat?

noordwal (0) PRO, 8 jaar geleden

Hallo,Harlie jij had gelijk de krukaspoelie was 5 tanden verlopen met een nieuwe krukaspoelie was het verholpen en hij loopt weer als een naaimachientje.
Bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.