Ford Transit 1997: trillen met remmen.



  • jan T @ 07/06/2008, 20:00

    Ford Transit
    bouwjaar: 1997
    brandstof: diesel
    motorcode: 2.5 tdi

    we hebben een zeer lastig probleem.
    dit is een dubbel lucht met lang laad vloer.
    het probleem is dat hij achter trild met remmen.
    we hebben de remtrommels;remvoering en cilinders al vervangen.
    maar niets is er aan het trillen van de remmen verandert.
    het is precies het zelfde gebleven.
    het komt echt van achter 100 procent zeker.
    we hebben hem bij een garage op de rollebank gezet.
    dan zie je de boel schommelen.
    als de remkracht links op loopt loopt hij rechts af.
    je zie de naalden schommelen.
    de vertraching is prima.
    ik dacht aan de achteras maar heb tehoren gekregen dat dat nooit voor komt.
    wielager speling is inorde.
    ze zeggen dat het de aandrijfas kan zijn maar ik geloof dat eigenlijk niet daar hij prima op trekt en het probleem uitsluiten met remmen optreed.
    bij belastig veranderd .
    bij kjleine belasting wordt iets minder .
    bij volle belasting meer.
    nu vertellen ze de remdrukregelaar maar dat geloof ik ook niet omdat dat niet verklaart waarom de wijzer schommelen op de rollebank.
    ik verwacht geen directe oplossing maar zou graag vernemen of er iemand zo n probleem gehad heeft en wat de oorzaak was.
    of ik misschien iets over het hoofd zit.

    groetjes jan.


  • Guest @ 08/06/2008, 08:41

    is de ankerplaat niet gebroken of gescheurd

  • jan T @ 09/06/2008, 21:44

    nee dat heb ik allemaal gecontroleerd en dan zoude ze ook aan beide kanten gescheurd moeten zijn.
    ik heb de boel al drie keer voor de zekerheid los gehad maar zo met het oog ziet alles er goed uit.

    groetjes jan.

  • Postie @ 10/06/2008, 06:48

    Dit is een verzwaarde uitvoering dus centreren gebeurt op de naaf.
    Je moet het volgende eens proberen.
    Als je de wielen los erop legt kun je deze tov het tapeind een aantal mm links en rechtsom bewegen, omdat het gat groter is dan het tap eind.
    Nu moet je de wielen zo monteren dat ze tegen het tapeind aan zitten in de rijrichting van het voertuig.
    Inclusief de trommel.

  • jan T @ 10/06/2008, 14:53

    maar als ik dat doet dan komt met het aandraaien van de moeren de boel toch gewoon weer op het midden uit want de conische kant van de moer drait in het gat van de velg en komt toch zo in het midden uit of snap ik het niet helemaal.
    en de trommel kan ik eigenlijk helemaal niet verzetten deze past precies laat maar zeggen.

    groetjes jan.

  • Postie @ 10/06/2008, 19:02

    Ik dacht dat het moeren zonder conische kant was, sorry

  • berendonck @ 11/06/2008, 08:33

    Hebben de velgen wel conische gaten?

  • jan T @ 12/06/2008, 20:35

    ja harry die hebben ze hoor en ik heb ook aan het wisselen geweest.

    groetjes jan.

  • dick@home @ 12/06/2008, 23:59

    Postie :

    Dit is een verzwaarde uitvoering dus centreren gebeurt op de naaf.
    Je moet het volgende eens proberen.
    Als je de wielen los erop legt kun je deze tov het tapeind een aantal mm links en rechtsom bewegen, omdat het gat groter is dan het tap eind.
    Nu moet je de wielen zo monteren dat ze tegen het tapeind aan zitten in de rijrichting van het voertuig.
    Inclusief de trommel.


    bedankt ik heb dit bij een schasscab tdci 140pk gedaan trillen is weg. deze had vlakke moeren (6x) zo zie je maar problemen van anderen zijn leerzaam gr dick

  • ruilinjector
  • OBDpartners