Mercedes-Benz Clk: Mercedes clk w209 co2 probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 200komp.

Co2 blijft rond de 3% hangen, lamda sonde vervangen.

Er is olie door de kabelboom de regeleenheid ingelopen via de nokkenas verstellers, dat probleem is verholpen, nu is er twijfel of de regeleenheid is kapot, of de luchtklep bij de kompressor, ieder component kost 650 euro en kan niet teruggegeven worden weerstand van die klep ligt onder de 1. en hoort tussen de 1&10 te liggen.
Mij lijkt als de regeleenheid kapot is er meer storingen op treden maar dat is niet zo. dus zit in twijfel!

Als de auto opnieuw gestart word, dan is de CO netjes en loopt na enkele minuten op naar 3%.
Ook lijkt het dat die veel meer benzine gebruikt en dan stinkt hij ook naar benzine.

Is de co netjes ruik je hem ook niet meer.


Alvast bedankt

ottocars

Geplaatst door ottocars (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CLK? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

grashoek (0) PRO, 15 jaar geleden

we zitten hier met hetzelfde probleem.
MB C200 kompressor BJ; 2001

reeds vervangen onderdelen: 2x lambdasonde, luchtmassameter, nokkenasversteller.
regeleenheid al schoon gemaakt. mallfunction lampje gaat na 3 dagen aan na het wissen van de code's.
code die wordt aangegeven is luchmassameter. ook verbruikt de auto meer als het lampje aan is.
we hebben met de "Car running data RECORDER" een 3-daagse opname kunnen maken; hieruit blijkt wel dat de fout zich alleen voordoet wanneer er niet boven de 3000rpm word gereden.

ottocars (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo,

Ik ben al bijna 3 weken met die auto bezig, eerst bij onze vaste monteur, die heeft ons doorgewezen naar de MB dealer.
Zit nu een nieuwe regelklep op de Kompressor, maar dat was niet goed en dat onderdeel kan niet teruggegeven worden.
Nu is er een nieuwe regeleenheid besteld(kan ook niet terug) word er moedeloos van.

vraagje (0), 15 jaar geleden

lambasonde stuk een vd 2 ??
ja ik roep maar wat

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

Gelieve onderdruk leidingen aan onderkant luchtfilter en compressor na te zien

durven te scheuren. moeilyk te zien met remmenreiniger onderkant luchtfilter spuiten toerental verhoging bingo.
motorlampje in combie brandt dan

succes

nokkenas durft ook weleens verspringen (bekent probleem) Timing nazien

kettingspanner probleem(bekent)

ottocars (0) PRO, 8 jaar geleden

probleem opgelost.

lekkende stekkers van de nokkenasverstellers, hierdoor kwam er olie door de draad heen in de ecu terecht, nieuwe ecu geplaatst en het probleem was opgelost, Let op! vooraf zijn er modificatiestekkers geplaatst zodat er geen olie meer door de draad kon lopen.
Tot op heden nooit geen problemen meer gehad, excuses voor de late reactie!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.