Mercedes-Benz Clk: stotteren tijdens het rijden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 200 kompressor

hallo.
het volgende probleem.
De auto stotterd tijdens normaal rijden,bij volgas is het goed.
Luchtmassameter,gasklephuis,bobines,bougies,lambda sonde zijn al vervangen.
Bij uitlezen geen storingen.

Weet iemand raad hiernee?

alvast bedankt.

leon25

Geplaatst door leon25 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CLK? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb altijd de neiging om te vragen "Waar is de auto mee uitgelezen?"
Als de auto EOBD(geen fout) is uitgelezen heb je nog een kans dat als de auto met Merc software word uitgelezen
er wel een fout word uitgelezen waar je iets aan hebt.

Verder eens wat waardes controleren met diag app (desnoods rijdend)
Viergastest?
Oiram

leon25 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo.

uitgelezen met star.
Viergasttest goed,
alleen tweede lambda signaal hoger als normaal.
na vervanging lambda sensor spanning precies hetzelfde als oude sonde.

EmielBenz (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb jij een motor met rood klepdeksel? M111 of heb je een M271. Is nieuw type compressormotor
Wanneer jij een M111 hebt wil het wel eens voorkomen dat jij via jouw nokkenasverstellers olie in de motorkabelboom krijgt. Dit is te controleren om de stekkers van het motorstuurapparaat te halen en te kijken of hier olie in zit. Deze olie gaat ook in al jouw sensoren en actuatoren zitten. Krijg je dus hele rare storingen van

Gr. Emiel

leon25 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoi Emiel.

Het is het nieuwe type.
Stekkers zijn droog,had ik ook al naar gekeken.
Misschien de dat het de koppelomvormer is?

EmielBenz (0) PRO, 14 jaar geleden

Als het stotteren tussen de 1500 en 2000 toeren optreedt kan het de koppelomvormer zijn. Heeft de auto veel gelopen? Met de DAS testkast is de KUB in de koppelomvormer uit te schakelen. Zo kun je dit uitsluiten

leon25 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo.

Vandaag naar automaatspecialist geweest en die heeft iets vast gezet in de bak,nu is het probleem weg.

EmielBenz (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=leon25]Hallo.

Vandaag naar automaatspecialist geweest en die heeft iets vast gezet in de bak,nu is het probleem weg.[/quote]
Dan heeft hij waarschijnlijk het ventiel die in het EHS (electrohydraulische steuereinheit) zit afestopt zodat de KUB in jouw koppelomvormer niet meer wordt aangestuurd. De KUB is nu permanent uitgeschakeld.

leon25 (0) PRO, 13 jaar geleden

Jep.

bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.