Mercedes-Benz Sprinter: Noodloop sprinter code P2263

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 cdi

Goedendag heren,

Wij hebben een sprinter 906 uit 2009 met een 2.2CDI motor.
De motor gaat af en toe in noodloop daarna zit foutcode P2263 erin.
De motor gaat meestal op noodloop bij optrekken met een zware aanhanger achter de sprinter.
Enkel vanuit stilstand wegrijden en onder het rijden nagenoeg niet.

P2263 staat voor turbo druk regeling.

Het volgende is al gedaan: rookmachine op inlaat gedeelte en vacuumsysteem, geen lekkage.
EGR klep vervangen, inlaatgedeelte gereinigd, inlaatpakkingen vervangen, vacuumklepjes (2stuks) vervangen.

Wie kan ons verder helpen met deze lastige storing...

Bedankt alvast.

gozertje07

Geplaatst door gozertje07 (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

gozertje07 (0) PRO, 8 jaar geleden

Beste collega's,

Heeft iemand een suggestie voor ons probleem....?
Bij voorbaat dank.

Groet,
Wilco

arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden

Komt er voldoende vacuüm op de verstelling en gaat deze soepel heen en weer? Kan de motor goed lucht krijgen en ook goed zijn uitlaatgassen kwijt?

gozertje07 (0) PRO, 8 jaar geleden

Bedankt Arjen voor je reactie.
Het vacuüm hebben wij gecontroleerd en is in orde!
De verstelling zit los / is gangbaar.
Ook het uitlaat gedeelte is in orde (er wordt geregeneerd) en uitlaat achterzijde blaast vol lucht.
Inlaat gedeelte hebben we gecontroleerd adv datagegevens. Op het moment van meten kloppen de waardes.
Wel heb ik contact gehad met een Mercedes monteur, deze zegt dat het een inlaat lek moet zijn tijdens het vragen van veel vermogen.
Wij hebben met een rookmachine gecontroleerd zonder het inlaatsysteem op druk te zetten.
Dit is de volgende stap, het inlaat gedeelte op druk zetten en tegelijk een rookmachine aansluiten.
Meneer is nu wel op vakantie dus het kan even duren, maar wordt vervolgd!!

gozertje07 (0) PRO, 8 jaar geleden

Heren,

Wij hebben met speciaal gereedschap het inlaat gedeelte op druk gezet.
Het inlaat gedeelte is gasdicht.
Ondertussen zijn de vacuumklepjes vervangen die tussen vacuumpot en turbo zitten vervangen.
Maar af en toe blijft P2263 terug komen en gaat de motor in noodloop.
Weet iemand raad met deze lastige storing...

Wij horen het graag of iemand suggesties heeft.

R_Bakker (0) PRO, 8 jaar geleden

Word de druk te hoog of te laag tijdens het rijden, staan de verstelling van de turbo niet vast dus in de turbo zelf

gozertje07 (0) PRO, 8 jaar geleden

Beste Ron,

Bedankt voor je snelle reactie.
De verstelling in de turbo zit los. Met behulp van de testkast is te zien dat over de 2 bar heengaat.
De druk wordt niet te hoog en niet te laat zo te zien.

We hebben 1 week een OBD log gemonteerd in de eobd stekker, deze heeft de nodige data opgeslagen.
Op het moment dat de storing in de auto komt zijn de meeste waardes in orde.

Het vreemde is dat de waarde luchtmassa geleidelijk oploopt en de waarde turbodruk geleidelijk afloopt.
Dit bij een toerental van 1800 tpm en warme motor

Vreemd...

victor trs (0) PRO, 8 jaar geleden

hallo
kijk eens of er aan de inlaatzijde geen olie te bespeuren is
meestal breekt er een bout aan de onderzijde af,of komt los
om dit te kunnen zien moet je al 2 bar op het luchtsysteem zetten
dikwijls nog heel moeilijk te zien

R_Bakker (0) PRO, 8 jaar geleden

http://amtgarageforum.nl/mercedes-benz/s...

Kijk eens naar deze link

gozertje07 (0) PRO, 8 jaar geleden

Beste Victor en R bakker,

Het is al een tijdje geleden dat deze auto bij ons is geweest.
Het eerste wat bij deze auto gedaan is toen de storing erin kwam is EGR vervangen en inlaatspruitstuk gedemonteerd.
Deze was helemaal in orde.
Met de star diagnose was een maand geleden te zien dat de vacuüm soms weg viel / minder werd.
Een onderdruk meter op turbo gezet, druk bleef in orde.
Af en toe hoorde we de vacuümpomp wel rammelen wanneer er veel van de pomp gevraagd werd.
Klant heeft zelf vacuümpomp vervangen.
Tot nu toe geen klachten meer gehoord.
Zodra ik klant spreek meld ik hier de reactie...

gozertje07 (0) PRO, 8 jaar geleden

Beste heren,

Het antwoord / de oplossing moet ik verschuldigd blijven.
Ik heb de klant niet meer gesproken.
Ga er eigenlijk van uit dat het probleem wel in de vacuümpomp heeft gezeten..

Wat mij betreft kan deze case gesloten worden....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.